oud materieel Achterhoek

Auteur Topic: oud materieel Achterhoek  (gelezen 2242 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #10 Gepost op: 1 augustus 2005, 16:33:06
Geen probleem Louis  ;) , maar ik heb bijvoorbeeld mijn problemen  met uw voertuigen als  PM'S en Gm's  :-\ .
Waarom is het eigenlijk een HV 1 en geen HV 2? Het voertuig heeft maar geen kraan?

Jürgen Hass

Of het voertuig een HV-1 of HV-2 is heeft niets te maken met het feit of er een kraan op zit of niet. Het basisniveau van de bepakking van een HV-1 en een HV-2 is gelijk. Een HV-1 heeft dezelfde bepakking als een HV-2, aangevuld met extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen. Deze extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen is nog niet bepaald. Het verschil tussen een HV-1 en HV-2 wordt tevens bepaald door de extra voorzieningen van een HV-1.

Er is uitsluitend sprake van een HV-1 als deze voorzien is van in ieder geval de combinatie van zowel: 4 wielaandrijving, een 50 kN lier, een 20 kVA generator.  

Een HV-1 kan eventueel van een autolaadkraan zijn voorzien.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #11 Gepost op: 1 augustus 2005, 16:35:07
nog twee oudtjes van brandweer Doetinchem maar nu twee Magirussen. als eerste de 758 een Magirus-Deutz 170D12F met Magirus ladderopbouw uit 1976. deze AL-K30 ging in 1996 weg bij Doetinchem en heeft in Nederland daarna nog verschillende keren als vervangend voertuig dienst gedaan o.a. in Vlissingen. nu is hij eigendom van de brandweerclub Twenthe. de 778 was een Magirus-Deutz 170D11FA met Magirus opbouw uit 1976. deze HV-1 was een Duitse uitvoering zonder kraan (zgn. RW3). de wagen ging in 1993 buiten dienst. 

Louis,

Heb je ook nog een foto van de oude 748? Dit was namelijk ook een Magirus. Hij paste namelijk mooi in het rijtje van de autoladder en hulpverleningsvoertuig.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


yogibaer

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 32
Reactie #12 Gepost op: 1 augustus 2005, 21:38:40
Of het voertuig een HV-1 of HV-2 is heeft niets te maken met het feit of er een kraan op zit of niet. Het basisniveau van de bepakking van een HV-1 en een HV-2 is gelijk. Een HV-1 heeft dezelfde bepakking als een HV-2, aangevuld met extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen. Deze extra bepakking voor het optreden bij incidenten met gevaarlijke stoffen is nog niet bepaald. Het verschil tussen een HV-1 en HV-2 wordt tevens bepaald door de extra voorzieningen van een HV-1.

Er is uitsluitend sprake van een HV-1 als deze voorzien is van in ieder geval de combinatie van zowel: 4 wielaandrijving, een 50 kN lier, een 20 kVA generator. 

Een HV-1 kan eventueel van een autolaadkraan zijn voorzien.


Bedankt voor gedetailleerde antwoord.

Jürgen


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #13 Gepost op: 1 augustus 2005, 22:34:08
Crashtender

die heb ik niet voorhanden liggen. deze ligt nog in het archief en die moet ik dan eerst even opzoeken. kan dus even duren voor ik hem heb.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief