Zwaailampmaker er zit een verschil tussen iemand die is aangesteld bij een brandweerkorps en zich daarmee identificeerd d.v.m. een bordje en iemand die meent zich te moeten identificeren als zijnde brandweer.
Buitendat geeft het voeren van een brandweerbordje door wie dan ook geen enkele rechtsgeldige meerwaarde. In tegendeel zou ik zelfs verwachten van iemand die zich als zodanig verplaatst zich ook als een voorbeeldig weggebruiker zou gedragen
Het voeren van oranje lampen etc. kan ik me nog wel iets bij indenken. Zeker als je regelmatig op plaatsen komt waar een normale parkeermogelijkheid ontbreekt.
Waar ik me wel aan kan frustreren is dat velen menen door het gebruik van flitsers, bordjes en noem maar op menen overal hun auto neer te mogen zetten. Ook al is er voldoende gelegenheid in de buurt te parkeren wordt er tot zo'n beetje 10 cm van het lint doorgedrukt om zo kort mogelijk te moeten lopen. Vervolgens gaat de oranje kerstboomverlichting aan en is de vogel gevlogen.
Volgens mij kan het dan ook anders, en ik zal dan niet iedereen over een kam scheren, maar dit is wel zoals het in de praktijk er aan toe gaat. Ik vermoed dan ook, gezien de geluiden die ik in de wangelgangen opvang, dat het een dezer dagen niet meer geaccepteerd gaat worden.