Niks. Ook zo'n bordje heeft geen enkele status. Ook dit is een discussie die om de zoveel jaar weer de kop op steekt.
Een brandweerman op weg naar de kazerne voor een uitruk heeft zich gewoon aan de verkeersregels te houden. Zo simpel ligt het.
Met zo'n bordje wil men hooguit enig 'begrip' vragen voor eventueel afwijkend weggedrag, maar enige status heeft het dus niet.
Is er iemand die mij het verschil uit kan leggen tussen een brandweer man onderweg naar de kazerne voor een Prio 1 uitruk en een brandweer man in een brandweer auto onderweg naar een Prio 1 ??
Voor mij is dit eigenlijk bijna hetzelfde !!!
Men wordt geacht om een korte aanrijtijd te hebben maar de man in de brandweer auto kan zich herkenbaar maken dmv zijn toeters en bellen, terwijl de man onderweg naar de kazerne voor uitruk dit niet kan, hoewel, alleen maar met een herkenningsbordje BRANDWEER.
Hier in de gemeente werkt met met vrijwillgers en ik zie ze met regelmaat gaan.
Ook zie ik het gedrag van andere weggebruikers op het moment dat deze mensen proberen om iets sneller bij de kazerne te komen.
Dus is misschien toch wel handig om je medeweggebruikers te laten weten dat je voor of bij de brandweer werkt.
Kan een hoop ergernis en onbegrip schelen.