Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 56063 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Het vooral niet trots zijn op je werk en dat uitdragen middels tekens  is typisch Nederlands.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Typisch Calvijn, maar het is al veel ouder. Had je dat anders gezien zul je onze volksaard moeten veranderen.

Verder merk ik even op dat ik dus vind dat:

We hebben het over allerlei randgebeuren m.b.t. een brandweerfotograafbordje.
Ik heb al -tig pagina's terug geroepen dat dit hele topic generlei waarde heeft als we niet weten wat de redenen van de OvJ waren en de motivatie van de Rechtbank om tot dit vonnis te komen.

Is het bordje überhaupt in beslag genomen?

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Volgens mij was het bordje door de eigenaar weggegooid. Meen ergens in het begin van dit topic dit te hebben gelezen.

Ik ken overigens nog een beroepsgroep die hun professie uitdraagt, samen met een hele hoop andere "wanabees":
Voetballers!! :P

Heeft overigens niets met DIT topic te maken...

Bommel17

• Gast
Het vooral niet trots zijn op je werk en dat uitdragen middels tekens  is typisch Nederlands.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Typisch Calvijn, maar het is al veel ouder. Had je dat anders gezien zul je onze volksaard moeten veranderen.

Verder merk ik even op dat ik dus vind dat:

We hebben het over allerlei randgebeuren m.b.t. een brandweerfotograafbordje.
Ik heb al -tig pagina's terug geroepen dat dit hele topic generlei waarde heeft als we niet weten wat de redenen van de OvJ waren en de motivatie van de Rechtbank om tot dit vonnis te komen.

Is het bordje überhaupt in beslag genomen?

nee, het bordje ligt nog steeds in de kast ergens bij mij :D

Brandpreventist

• Senior gebruiker
kan je de dagvaarding nog inscannen of over typen?

Bommel17

• Gast
dagvaarding:

hierbij dagvaar ik u om als verdachte te verschijnen op donderdag *****
ter terechtstelling van de politierechter in het arrondissement Zwolle-Leylystad zitting houdende te Zwolle.,
teneinde terecht te staan van het geen hier onder is omschreven,

Hij op of omstreeks 18 maart 2009 in de gemeente **** opzettelijk een of meer onderscheidingstekens gedragen of een daad heeft verricht behorende tot de ambt brandweer, althans behorende tot een ambt dat hij, verdachte niet bekleed. immers heeft hij verdachte een bord met daarop de tekst "brandweer fotograaf"voor een ieder zichtbaar achter de voorruit van de auto gevoerd/geplaatst

art 196 wetboek strafrecht,

1300001-MR

• Senior gebruiker
dagvaarding:

hierbij dagvaar ik u om als verdachte te verschijnen op donderdag *****
ter terechtstelling van de politierechter in het arrondissement Zwolle-Leylystad zitting houdende te Zwolle.,
teneinde terecht te staan van het geen hier onder is omschreven,

Hij op of omstreeks 18 maart 2009 in de gemeente **** opzettelijk een of meer onderscheidingstekens gedragen of een daad heeft verricht behorende tot de ambt brandweer, althans behorende tot een ambt dat hij, verdachte niet bekleed. immers heeft hij verdachte een bord met daarop de tekst "brandweer fotograaf"voor een ieder zichtbaar achter de voorruit van de auto gevoerd/geplaatst

art 196 wetboek strafrecht,
Een brandweerbordje is toch geen onderscheidingsteken? Tevens heb je geen enkele daad verricht, dus ik blijf bij mijn mening na het lezen van deze (slappe) dagvaarding.

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
en dat allemaal door een brandweer bordje, inmiddels heb ik hem allang in de prullenbak gegooit.

nee, het bordje ligt nog steeds in de kast ergens bij mij :D

::)

mark_b

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
    • Brandweer Mook & Middelaar
Artikel 196:

Straf:
- gevangenisstraf van ten hoogste 3 maanden, of geldboete van 2e categorie.

Handig zo een jurist in huis..
TWITTER foto's suck....

voske83

• Senior gebruiker
Een brandweerbordje is toch geen onderscheidingsteken? Tevens heb je geen enkele daad verricht, dus ik blijf bij mijn mening na het lezen van deze (slappe) dagvaarding.

De strekking van de tenlastelegging zal zijn dat de daad het plaatsen/voeren van het bordje achter de voorruit is.

Gast

• Gast
Is er nog een juridisch lichtpuntje te vinden in het woord "Brandweerfotograaf", de strekking ervan, de samentrekking van de twee woorden of dat dit door de verbaliserende ambtenaar verkeerd geïnterpreteerd is?

Google-end op brandweerfotograaf kom ik een heleboel websites tegen van personen die NIET in dienst van de brandweer foto's maken. Maar, Google zegt niks natuurlijk.
De online Van Dale kent de twee woorden alleen individueel.
Brandweer lijkt me genoeg duidelijk, de betekenis van fotograaf:
fo·to·graaf de; m,v -grafen, fo·to·gra·fe de; v -s, -n iem die (beroepshalve) foto’s maakt

Dan zou brandweerfotograaf als samentrekking heel makkelijk te vertalen kunnen zijn in iemand die beroepshalve foto's maakt van de brandweer.
Of is dit een juridisch pad die bij voorbaat doodlopend is?