Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 56066 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Ik heb zelf al veel langer het gevoel dat Bommel17 ons in de maling neemt.

Het persbericht is nog steeds niet verschenen op De Stentor website.

Ik heb een mail gestuurd naar De Stentor en daar is het gehele verhaal niet bekend.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

firemanr

• Gast
En daarna verkopen ze het aan ieder ........ (zelf in te vullen door de lezer)  8)

Opvoersetjes voor brommers verkochten ze vroeger ook gewoon in de winkel, alleen mocht je ze niet monteren op je brommer..... ::) ::)

firemanr

• Gast
Trouwens....op een gegeven moment kent de politie je " lelijke bakkes"  wel, als je serieus te werk gaat als brandweerfotograaf. Heb af en toe wel eens een andere auto dan die van mezelf onder mn kont en dan zien ze dus niet mijn bordje " brandweer Terneuzen" achter de ruit zitten. Maar zo gauw ik bij hun (moet) stoppen, zien ze wie ik ben en mag ik door. ;-)
Zal mijn verleidelijke glimlach zijn waarschijnlijk. ;D

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
vandaag stond ik dan ook in de krant,

Nep-fotograaf van brandweer beboet,

Wijhe/Zwolle amateurfotografen die zich te pas en te onpas uitgeven voor officele plaatjesschieter moeten dan ook op hun tellen passen. Dat bleek donderdag bij de politierechter in Zwolle. ***  hij kreeg een boete van 500 euro waarvan de helft voorwaardelijk, opgelegd omdat hij zich als officele brandweerfotograaf afficheerde. Het bordje achter de vooruit van zijn auto was voorzien van allerlei brandweer tekens en leek daarom echt.

Het fotograveren van ongelukken branden is echter niets neer dan een hobby van de jongen.
Met het zo officieel lijkend bordje achter zijn voorruit kon hij natuurlijk dicht bij de plek des onheils parkeren. De Officier van Justiie vertelde hem dat het misschien wel makkelijk is om toegang te verschaffen maar dat dit voor verwarring zorgt. En daarom wil het OM hier een einde aan maken, zo was de boodschap. Dit is een van de eerste zaken in dit verband, maar er zijn natuurlijk meer hobbyfotograven met bordjes en jassen. De Officier van Justitie wilde de ****  beboet zien met 600 euro waarvan de helft voorwaardelijk. Omdat de rechter geen boze opzet zag werd de boetebedrag iets gematigd.
bron: www.destentor.nl

Dan maar even openbaar :-X:
Johnfok, je reageert niet op email maar in die email wordt verzocht via je bommel17 account te gaan reageren. Ik heb je een nieuw wachtwoord per email opgestuurd...

Het Johnfok account wordt geblokkeerd.

Palmpie
mod

Ik heb een mail gestuurd naar De Stentor en daar is het gehele verhaal niet bekend.

Yo, Bommel17:

Verklaart uw zelf eens nader...

mike

• Senior gebruiker
En voor de gene die het echt zeker wil weten:

Publieksvoorlichting OM Zwolle
Tel: 038 - 4962011
E-mail: communicatie.zwolle.lelystad@om.nl

gr
Mike

ps en nou morgen niet allemaal tegelijk gaan bellen!!!

Brandpreventist

• Senior gebruiker
En voor de gene die het echt zeker wil weten:

Publieksvoorlichting OM Zwolle
Tel: 038 - 4962011
E-mail: communicatie.zwolle.lelystad@om.nl

gr
Mike

ps en nou morgen niet allemaal tegelijk gaan bellen!!!

http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Rechtbanken/Zwolle-Lelystad/Persinformatie.htm#opvragen

Inzien van rollijsten
Op vertoon van een perskaart kunt u bij de Informatiebalie in de hal van het gerechtsgebouw (concept) dagvaardingen van de sector Civiel (Kort Geding), de zittingslijsten van de sector Straf (met ingang van donderdag voor de daaropvolgende week) en de zittingslijsten van de sector Bestuursrecht inzien. Schriftelijke informatie mag niet worden gekopieerd. Voor informatie over de schriftelijke rol, de zittingen van de Sector Kanton en de overige zittingen van de sector Civiel kunt u navraag doen bij de baliemedewerker.

De balie is geopend van maandag t/m vrijdag van 8.30 – 16.30 uur. Voor telefoon- en faxnummers klik hier.

Opvragen van uitspraken
De rechtbank Zwolle-Lelystad doet dagelijks uitspraken. De contactpersoon voor de media kan u daarover informeren. Uitspraken van zaken die veel publiciteit trekken en / of juridisch interessant zijn, worden zo snel mogelijk op deze site gepubliceerd. Journalisten kunnen uitspraken telefonisch of via e-mail aanvragen. Mocht de communicatiepostbus door technische omstandigheden onbereikbaar blijken, dan kunt u e-mailen via het reactieformulier.
http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Rechtbanken/Zwolle-Lelystad/Reageren.htm

Civiel recht / bestuursrecht
In civiele en bestuursrechterlijke zaken geeft de rechter in veel gevallen tijdens de zitting aan wanneer hij uitspraak doet. In bestuursrechterlijke zaken is de reguliere termijn voor de uitspraak binnen zes weken met een mogelijkheid van verlenging met zes weken. Vervolgens kunnen uitspraken via de afdeling Communicatie worden opgevraagd.

Strafrecht
In strafzaken is het bij wet geregeld dat de rechter uiterlijk 14 dagen na behandeling van de zaak uitspraak doet. In het arrondissement Zwolle-Lelystad gebeurt dit vrijwel elke werkdag vanaf 13.30 uur. In zaken van de politierechter volgt vaak aan het einde van de behandeling van de zaak uitspraak.

Uitspraken in strafzaken kunnen vervolgens bij de afdeling Communicatie worden opgevraagd. U moet dan wel het parketnummer (registratienummer van de zaak) kunnen noemen.

Toelichting op uitspraak
Voor een toelichting op de motivering van de uitspraak moet contact met de contactpersoon voor de media worden opgenomen. E-mailen kan ook: communicatie.zwolle-lelystad@rechtspraak.nl

Bereikbaarheid Communicatie rechtbank Zwolle-Lelystad
De afdeling Communicatie is bereikbaar op het volgende telefoonnummer: (038) 888 43 08.

Bommel17

• Gast
jullie geloven nu het verhaal niet?  :o
wees blij dat ik het openbaar maak.

hierbij het verhaal over de stentor nader verklaard, mischien moeten ze daar is beter weten wat ze in de krant zetten.
van de rechtbank van zwolle heb ik nog steeds niets ontvangen,
als ik wat ontvang deel ik het met jullie.

Henkie

• Forum gebruiker
http://www.sallandcentraal.nl/article.php?action=showarticle&id=14280

:-XNog even en je mag in Nederland helemaal niets meer :-X. Netjes dat Salland Centraal de helft van de boete op haar rekening neemt ;).

Crashtender

• Senior gebruiker

[.....] Het bordje achter de vooruit van zijn auto was voorzien van allerlei brandweer tekens en leek daarom echt.

Het fotograveren van ongelukken branden is echter niets neer dan een hobby van de jongen. [.....]

bron: www.destentor.nl

Op basis van deze informatie vind ik het niet meer dan terecht dat er is opgetreden. Dat er mensen zijn die foto's van ons willen maken daar kan ik nog niet zo wakker van liggen (zolang het allemaal een beetje fatsoenlijk blijft). Dat mensen die niet bij de brandweer werken gaan rondrijden met brandweerlogo's vind ik kwalijk. Als dit soort mensen zich gaan misdragen kijkt iedereen naar de brandweer terwijl die er part noch deel aan heeft. Bovendien is het gebruik van het brandweerlogo voorbehouden aan de officiële brandweerorganisaties (zie mijn eerdere post). Daar heb je jezelf dan ook gewoon aan te houden. Dat er winkels zijn die shirts en andere hebbedingetjes verkopen met brandweerlogo's is geen vrijbrief om er als niet-brandweerfunctionaris mee rond te gaan lopen.

:-XNog even en je mag in Nederland helemaal niets meer :-X.

Dit vind ik een echte dooddoener. Ik zou zeggen ga eens een tijdje in een ander land wonen. Dan kom je er wel achter hoeveel er in Nederland wel mag. Ik doe een paar suggesties: Saoedi Arabië, Noord Korea, Iran, Soedan....

Het is heel simpel: als je niet bij de brandweer werkt, doe dan ook niet alsof je dat wel doet. Ga gewoon foto's maken. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat je een boete hoeft te betalen.
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.