Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 56064 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henkie

• Forum gebruiker
Dit vind ik een echte dooddoener. Ik zou zeggen ga eens een tijdje in een ander land wonen. Dan kom je er wel achter hoeveel er in Nederland wel mag. Ik doe een paar suggesties: Saoedi Arabië, Noord Korea, Iran, Soedan....

Het is heel simpel: als je niet bij de brandweer werkt, doe dan ook niet alsof je dat wel doet. Ga gewoon foto's maken. Dan hoef je ook niet bang te zijn dat je een boete hoeft te betalen.

Ja? Laten ze zich maar eens met belangrijkere dingen bezighouden! Wat kan zon bordje nou voor kwaad? Zolang de bordjes met de tekst ``brandweer fotograaf `` nog gewoon verkocht worden, vind ik ook niet dat iemand erom vervolgd kan worden!

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Zolang de bordjes met de tekst ``brandweer fotograaf `` nog gewoon verkocht worden, vind ik ook niet dat iemand erom vervolgd kan worden!
zolang blauwe lampen en sirene's nog gewoon verkocht mogen worden, vind ik ook niet dat iemand erom vervolgd kan worden als ze op z'n auto zitten...  ::)
zo kunnen we nog wel even doorgaan!  :)
Samen sterk in de hulpverlening!

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Ja? Laten ze zich maar eens met belangrijkere dingen bezighouden! Wat kan zon bordje nou voor kwaad? Zolang de bordjes met de tekst ``brandweer fotograaf `` nog gewoon verkocht worden, vind ik ook niet dat iemand erom vervolgd kan worden!

Het optreden van deze persoon wordt door derden gezien als het optreden van een brandweerfunctionaris. Indien hij over de scheef gaat wordt het korps er op aangekeken. Daarnaast schept dit bordje verwachtingen. Mocht hij eerder dan de hulpdiensten ter plaatse zijn wordt van hem verwacht dat hij optreed. Hij heeft tenslotte een brandweerbordje achter de ruit. Dit zou nog wel eens heel verkeerd kunnen uitpakken als iemand dan begint te fotograferen inplaats hulp te bieden. En zo zijn  er wat mij betreft tal van zaken waarom het niet door de beugel kan.

En zolang het nog verkocht mag worden???   Dus omdat je opvoersetjes voor je scooter vrij kunt kopen is het legaal je scooter op te voeren?  En zo zijn er tal van zaken die te koop zijn maar wat niet zo maar gebruikt mogen worden. Ik vind je reactie veel te kort door de bocht.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Zolang de bordjes met de tekst ``brandweer fotograaf `` nog gewoon verkocht worden, vind ik ook niet dat iemand erom vervolgd kan worden!

Wat een flauwekul... Die bordjes kun je ook gewoon op de schoorsteenmantel zetten of in het hok van je cavia. Je kunt ook messen en ander soort wapens komen die niet direkt het doel hebben anderen letsel toe te brengen, maar toch gebeurt het. Ook allemaal maar uit de vrije handel halen dan? Dan ben je wel even zoet hoor... Misschien moeten P2000-pagers dan ook maar verboden worden, schandalig eigenlijk hoe 'derden' de berichten van/voor hulpverleners weten te onderscheppen...

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Wat een flauwekul... Die bordjes kun je ook gewoon op de schoorsteenmantel zetten of in het hok van je cavia. Je kunt ook messen en ander soort wapens komen die niet direkt het doel hebben anderen letsel toe te brengen, maar toch gebeurt het. Ook allemaal maar uit de vrije handel halen dan? Dan ben je wel even zoet hoor... Misschien moeten P2000-pagers dan ook maar verboden worden, schandalig eigenlijk hoe 'derden' de berichten van/voor hulpverleners weten te onderscheppen...

Simpelweg de verkoop ook aanpakken. De biza-striping is beschermd en er word zonder toestemming van BiZa gebruik gemaakt van de striping én het brandweerlogo.
Ten tweede vind ik dat ze de term ''brandweer'' dezelfde bescherming moeten geven als de tekst politie.

Overigens, geef je met een bordje brandweerfotograaf aan dat je in dienst bent van de brandweer? Of dat je foto's maakt vóór de brandweer?

Het foto's maken voor de krant (gebruik makend van een brandweerbordje/hesje/muts) is wél valselijk gebruiken van het logo en je ''uitgeven als'' natuurlijk  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Brandpreventist

• Senior gebruiker
http://www.brandweerhuisstijl.nl/index.php?page=6&faq=14

Veel gestelde vragen
Als u vragen heeft, over de huisstijl zelf, het uniform, over deze website, de werkwijze enz., kunt u contact opnemen met de Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding (LFR), f.j.lek@brandweerhuisstijl.nl.
U kunt ook vraag indienen die dan mogelijk wordt opgenomen in de rubriek ‘veelgestelde vragen’. Zodoende kunt u een bijdrage leveren aan deze website en mede bezoekers helpen.

Brandweerstriping/-huisstijl op particuliere vervoermiddelen, websites enz.

Het is verboden op particuliere eigendommen of uitgaven de striping of het beeldmerk aan te brengen. Dit geldt ook voor privé eigendommen en -uitgaven van brandweermensen.

http://www.brandweerstriping.nl/

Exclusief gebruik

Om het exclusieve gebruik van het ontwerp voor de brandweer te behouden, is een correcte toepassing noodzakelijk. Het hanteren van afwijkingen bij het voeren van het ontwerp, hoe klein dan ook, kan leiden tot aantasting van de intellectuele rechten. Indien u gebruik wenst te maken van het ontwerp, dient u dit integraal en onvervormd toe te passen. De directeur Brandweer en GHOR heeft besloten tot het opzetten van een handhavingssysteem om misbruik door derden systematisch te bestrijden.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Het is wél verboden, maar kijk eens bij de brandweerwinkel  ::) Gebeurd al jaren en er word niets aan gedaan.
Moet je eens kijken hoe snel mijn internetshoppie dicht is, als ik de politiewinkel begin en politiekleding ga verkopen  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

MHL media

• Forum gebruiker
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Het is wél verboden, maar kijk eens bij de brandweerwinkel  ::) Gebeurd al jaren en er word niets aan gedaan.
Moet je eens kijken hoe snel mijn internetshoppie dicht is, als ik de politiewinkel begin en politiekleding ga verkopen  ::)

Dat valt wel mee denk ik want ID houders met politielogo's zijn ook gewoon op internet te koop.

http://www.saperoshop.nl/epages/61640303.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61640303/Categories/%22BREVET%20%26%20BADGEHOUDERS%22/REGIOPOLITIE
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl

Gast

• Gast
Voor zover ik weet zijn dat alleen de houders, niet het logo, wat je koopt. Staat ook in de advertentie

Citaat
Laat het duidelijk zijn dat het alleen om de houder gaat.

rjvaneyk

• Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker

Brandweerwinkel heeft ook bij een aantal autobordjes de tekst geplaatst:

Citaat
Goedgekeurd en geregistreerd
door de LFR

of

Citaat
Volgens de richtlijnen LFR