ďk ben fotograaf van het "forum" kijk maar naar mijn kaartje en dus mag ik over gaan en staan waar ik wil.
Moet je eens kijken hoeveel van die sensatiezoekers met meerdere pagers aan hun broek tegenwoordig zij aan zij foto's staan te maken. En allemaal een eigen website, en maar plaatsen op het zgn "officiele forum". (staat wel het Brandweerlogo op, mag dat?)
Ik denk dat jij ook heel goed weet dat (als het goed is) alleen een politie perskaart door de man/vrouw bij het lint geaccepteerd zal worden.
Ja; er zullen mensen zijn die met een stuk huisvlijt 'uit de printer' aan komen. Of zelfs met een officiële perskaart (ahum) van de regionale omroep van Zuid-Brugleuningerveen. Probleem (voor hen) is dat dat allemaal geen politieperskaarten zijn.
Dat gezegd hebbende: meestal vragen wij (als fotografen van regio15) even netjes of we erdoor mogen. Vaak (zo niet altijd) mag dat wel. Maar goed; dat is dus geen recht.
En uiteraard geldt dan 'binnen het lint' hetzelfde als voor de andere fotografen: houd je aan de aanwijzingen, loop niet in de weg; wees bedacht op sporen die je niet mag verstoren etc.
En als het niet mag of kan: dan gewoon 'als gewone burger' achter het lint. Tja. Niks mis mee.
Blijkbaar heb je gekke dingen mee gemaakt; en je hebt dan alle recht om je daarover op te winden. Maar probeer alleen niet alle fotografen over 1 kam te scheren. Hulpverleners en fotografen zijn allebei beroepsgroepen die met hun vak bezig zijn; en die elk hun plaats en functie binnen onze samenleving hebben.
Peen
PS: ik zie hier (Haaglanden) meestal alleen collega fotografen van 'marofer'; 'district8'; 'regio15'; of 'brandweer westland'. Ik heb er nog nooit eentje rond zien lopen of zich voor horen stellen met 'fotograaf brandweerforum'. Ik weet niet in welke regio je zit; maar ik heb er ook nog nooit van gehoord, dat iemand zich zo voorstelt bij het lint....