Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen

Auteur Topic: Gebruik van brandweerlogo's/brandweerbordjes door (regionale) brandweerfotografen  (gelezen 56028 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Veel onopvallende auto's hebben die bordjes. Als de recherche voor een onderzoek ergens moet waar betaald parkeren is, leggen ze dat bordje achter de voorruit zodat er geen bon op komt te zitten.
Meer een praktische overweging dus.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Heb ik iets anders beweerd?

Citaat van: kaasje link=msg=1285657 date=1406275738
Precies maar daarom heeft de wetgever ook besloten dat ik nooit met spoed moet opkomen, net als brandweermensen trouwens. Je bent gewoon weggebruiker. Als de wetgever anders had gewild had je wel een zwaailamp gekregen.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: Chris81 link=msg=1285660 date=1406275981
Ja en als ik een piket auto mee krijg, dan zit daar ook OGS in. Kan ik ook prive gebruiken...... :o 98uiye.

Dit vind ik nu weer zoiets van spijkers op laag water zoeken.....

Volgens mij is er qua OGS gebruik een andere regel... en beslist de meldkamer of jij OGS mag gebruiken ja of nee...
Dus prive gebruiken, kun je doen, als jij een waarschuwing van je hogere wil hebben...
Maar een bordje achter de ruit leggen is natuurlijk wel veel makkelijker...
Plus als jij gewoon prive onderweg bent, dan kan het natuurlijk ook als je even ergens een "gratis" parkeerplaats wil dat je de wagen even op terrein van de baas zet...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Chris81

• Rechercheur
  • Forum gebruiker

Misschien moet je eens nadenken voordat je iets roept. Dat was en is mijn boodschap. Doe ermee wat je wil.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: thetwin84 link=msg=1285717 date=1406301331
Volgens mij is er qua OGS gebruik een andere regel... en beslist de meldkamer of jij OGS mag gebruiken ja of nee...
Dus prive gebruiken, kun je doen, als jij een waarschuwing van je hogere wil hebben...
Maar een bordje achter de ruit leggen is natuurlijk wel veel makkelijker...
Plus als jij gewoon prive onderweg bent, dan kan het natuurlijk ook als je even ergens een "gratis" parkeerplaats wil dat je de wagen even op terrein van de baas zet...

Volgens mij beslist een meldkamer slechts primair of er een bepaalde prio aan een melding gehangen wordt daarna is het aan de chauffeur of die gebruikt maakt van de OGS of niet danwel de melding opkrikt naar een hogere prio en in overleg met de meldkamer OGS gebruiken gaat waarbij de MK eigenlijk buitenspel staat en slechts adviseert en registreert.

Oneigenlijk gebruik van de OGS en of niet gemeld gebruik van de OGS wordt tegenwoordig netjes in een blackbox vast gelegd en misbruik gaat de leiding niet leuk vinden en krijg je op je bordje.

niks meer niks minder
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Chris81

• Rechercheur
  • Forum gebruiker
Ik heb altijd geleerd, het OC, operationeel centrum (nieuwe naam meldkamer) geeft toestemming, het is aan de chauffeur of hij/zij er gebruik van maakt. Daarnaast zijn er situaties waarin je OGS wil voeren vanwege...... Dit verzoek je bij het OC, krijg je geen toestemming maar heb je het in jou beleving wel nodig, dan moet je een goed verhaal hebben achteraf. Heb je dat? Niets aan het handje.

Dat gel*l met gratis parkeren op het terrein van de baas en een politie bordje in je privé auto om daar voordeel uit te halen... Echt weer van het laagste niveau.....

Shit.. heb ik me toch weer laten verleiden tot reactie. :-X
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt

Tav je laatste regel..... dom dom dom  98uiye
Maar wat ik neer tikte is wat ik tijdens het laatste KBF van een diender heb begrepen, misschien iets te eenvoudig uitgelegd door hem maar de strekking is denk ik gelijk
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Het ligt er (nogsteeds) aan van welke voorm. regio de agent is die je spreekt. Zo te lezen kwam hij uit Kennemerland (of Amsterdam?)?

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
    • KLF Grimmenstein markt
Diender van Amsterdam was voor vertrek Alkmaar AZ

Chris81

• Rechercheur
  • Forum gebruiker
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1285750 date=1406310999
Tav je laatste regel..... dom dom dom  98uiye
Maar wat ik neer tikte is wat ik tijdens het laatste KBF van een diender heb begrepen, misschien iets te eenvoudig uitgelegd door hem maar de strekking is denk ik gelijk

Haha, die laatste regel was ook niet voor jou specifiek bedoelt.  O0

Maar voor de rest is het verhaal inderdaad overeenkomstig.