In sommige reacties voel ik weer de strijd van een aantal mensen tegen de fotografen die een incident (willen) vastleggen voor het grotere publiek. Daar zal ik me niet inmengen op dit moment. De vraag die in dit topic centraal staat is volgens mij, of een bordje Brandweerfotograaf (of Brandweer fotograaf) nu wel of niet op basis van de wet mag worden gevoerd door mensen die niet aan de brandweer verbonden zijn (en hoe zit het dan met een fotograaf die niet aan de brandweer is verbonden, maar waar de brandweer wel de foto's van krijgt/vraagt?).
Niet een van de reacties hier is daar duidelijk in. (ik haal het er in ieder geval niet uit).
Ik zou in ieder geval juridische bijstand vragen en dan in hoger beroep gaan, zeker nu je deze keer de verdediging zelf ter hand hebt genomen.
Is het ook nog belangrijk WAAR de "overtreding" is geconstateerd en wanneer je daarop bent aangesproken. Was dat al bij de post die nog 1km vanaf het incident was, of was dat pas toen je op het bureau je perskaart terug kreeg? Een jurist heeft vast meer van dit soort vragen