Dronken in MMBS voertuig

Auteur Topic: Dronken in MMBS voertuig  (gelezen 13309 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #10 Gepost op: 3 augustus 2014, 18:55:53

Ik heb 'm niet gewogen maar ging er vanuit dat die net zo zwaar was als de caddy die er voor stond ongeveer.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 3 augustus 2014, 19:07:51
Citaat van: DaMook link=msg=1287085 date=1407084526
Ik neem aan dat je met een grote aanhanger bedoelt dat die meer dan 750kg max toelaatbaar gewicht heeft (of een totaalgewicht boven 3500kg)?

Daar mag ik zelf MET mijn rijbewijs niet mee rijden!! Moet ik eerst nog E achter B voor halen.

Mag dat met zo'n autotje wel gewoon ?
Deze MMBS zal als een soort landbouwvoertuig gebruik zijn, ik geloof niet dat er duidelijk regels zijn voor aanhangers achter langzaamverkeer voertuigen/tractors.

Maargoed het zal een oude terug gekeurde caddy zijn met een 1.9 diesel motor, het lijkt me niet dat je daar een aanhanger van 3500 kilo mee weg krijgt, ik denk niet dat je er vervolgend nog een beetje fatsoenlijk mee zou kunnen rijden.  ;)

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 3 augustus 2014, 19:21:08
In het filmpje wordt overigens gesproken over het niet opleggen van een rijontzegging. Misschien voor de onwetenden handig dat er even aangegeven wordt dat dit iets anders is als een rijverbod. Dat verbod wordt namelijk wel gewoon opgelegd.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #13 Gepost op: 3 augustus 2014, 19:28:35
En een rijverbod krijg je na aanhouding door de politie en een rijontzegging bij de rechter, als ik het goed gegoogled heb.

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 4 augustus 2014, 08:06:57
Hoe zit dat nou met die 45 eigenlijk? Op de weg mogen ze niet sneller dan 25.
En 45 kan volgens de regeling voertuigen alleen bij voertuigen ingericht voor werkzaamheden buiten de weg, of aan wegen. En zo'n smart uit dat filmpje is dat natuurlijk niet.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 4 augustus 2014, 09:06:00
Citaat van: DaMook link=msg=1287085 date=1407084526
Ik neem aan dat je met een grote aanhanger bedoelt dat die meer dan 750kg max toelaatbaar gewicht heeft (of een totaalgewicht boven 3500kg)?

Daar mag ik zelf MET mijn rijbewijs niet mee rijden!! Moet ik eerst nog E achter B voor halen.

Mag dat met zo'n autotje wel gewoon ?
Als je auto zwaarder is dan de aanhanger mag je gerust met B meer trekken dan 750 kilo, zolang je niet over het totaalgewicht van 3500 kilo heen gaat. Mijn auto van 1258 kilo mag ik met B een aanhanger/caravan trekken van 1250 kilo. (Behalve als de constructeur van de auto een lager trekgewicht heeft aangegeven. Mijn eerste auto van 950 kilo mocht max 600 kilo trekken van de fabrikant.)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 4 augustus 2014, 09:34:43
Citaat van: Jos v L link=msg=1287022 date=1407065666
Dinozzzo, ik heb er even naar gekeken, maar begrijp eruit dat het enkel in beslag kan worden genomen als de bestuurder geen medewerking verleent?

Nee, het kan ook als de bestuurder dusdanig dronken is dat zijn rijbewijs ingevorderd zou worden (570 ug/l ervaren bestuurders, 350 ug/l beginnend bestuurders of mensen met een alcoholslot), of indien er tweemaal recidive is voor rijden onder invloed, of indien er geweigerd wordt mee te werken aan de ademanalyse.

Het in beslagnemen van een auto is overigens iets wat weinig gebeurd voor rijden onder invloed omdat in bijna gevallen sowieso het rijbewijs (indien in bezit) bij de politie blijft. Voor rijden zonder rijbewijs worden aanzienlijk meer auto's in beslaggenomen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #17 Gepost op: 4 augustus 2014, 10:14:35
alle gevallen sowieso het rijbewijs (indien in bezit) bij de politie blijft.
[/quote]
Wat bedoel je hiermee, bij lagere overtredingen wordt het rijbewijs niet ingevorderd. Kan dan bij recidive wel de auto worden ingevorderd?
Hobby Bobby eenheid Den Haag

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 4 augustus 2014, 11:04:45
Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt. Overigens kan bikjrecidive het rijbewijs ook op grond van art 130 WVW naar het CBR verstuurd worden bij recidive (4 maal in 5 jaar) terwijl de invorderingsgrens niet bereikt is.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

feitelijk

• RVV-fundamentalist
  • Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 4 augustus 2014, 11:16:30
Citaat van: DiNozzo link=msg=1287179 date=1407143085
Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt. Overigens kan bik recidive het rijbewijs ook op grond van art 130 WVW naar het CBR verstuurd worden bij recidive terwijl de invorderingsgrens niet bereikt is.
Dat weet ik zo net nog niet hoor, lees lid 2 van RMRG nog maar eens met betrekking tot de MMBS.

Citaat
Artikel 2

1. Een vermoeden als bedoeld in artikel 130, eerste lid, van de wet wordt gebaseerd op feiten of omstandigheden als genoemd in de bij deze regeling behorende bijlage 1.
2. Indien een vermoeden als bedoeld in het eerste lid wordt gebaseerd op het gestelde in de bij deze regeling behorende bijlage 1, onder B, onderdeel III, ‘Drogerende stoffen Alcohol’, dient betrokkene bij minimaal één feit bestuurder te zijn geweest van een motorrijtuig waarvoor een rijbewijs is vereist.
Wenen 28: Apparaten die waarschuwen door middel van geluid mogen alleen worden gebruikt:                   (b) buiten de bebouwde kom, wanneer het wen