persoonlijk merk ik het ook wel eens omdat ik af en toe als verpleegkundige bij een motorcross evenementen sta en daner samenwerk met een of 2 gemotiveerde EHBO-ers
We hebben dan diverse materialen tot onze beschikking: oa. verbandmateriaal, infuusmateriaal, medicatie, saturatie meter, bloeddruk meter en zuurstof (intubatiemateriaal)
Persoonlijk ben ik erg kritisch in het uitvoeren van `handelingen` in het veld, heb al redelijk wat diensten gedraaid maar het is nog nooit voorgekomen. Terwijl ik van een EHBO collega begreep dat er vlak voor wij samenwerkte, er een (ervaren) SEH verpleegkundige een dag mee had gelopen voor het eerst, om te kijken of het iets is
bleek dat tijdens die dag er iemand was met een bovenbeen fractuur, en dat hij (of zij) deze persoon Fentanyl had gegeven, hieruit kwam een leuke discussie via welk protocol (opdracht) dit eventueel gebeurt en wat de eventuele reden, meerwaarde of juist tegenargumenten zijn
Mijn vraag was bijv. hoe lang het duurde voor de ambulance er was, nadat de Fentanyl gegeven was. Dit bleek 5 minuten te zijn. Persoonlijk heb ik een LPA boekje bij me, om in uiterste noodweer (zoals anafylactische shock) ergens op terug te kunnen vallen in combinatie met de middelen die ik op dat moment ter beschikking heb
Persoonlijk ben ik heel laagdrempelig wat betreft advies vragen van de MKA en het inroepen van de Ambulance