Fire Defender aanhanger brandweer Gilze

Auteur Topic: Fire Defender aanhanger brandweer Gilze  (gelezen 26863 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Thor

• Senior gebruiker
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #60 Gepost op: 26 maart 2015, 20:33:14
Citaat van: Peter71 link=msg=1339779 date=1427397513
Ik zei ook al dat je dan aan beide zijdes van de leiding moet gaan voeden, anders ga je inderdaad teveel drukverlies krijgen. ;)

Om bij 200 meter een gelijkmatige redelijke hoogte over de lengte te krijgen moet je volgens de diagrammen minstens vier aansluitpunten hebben ieder 6200/4 liter minuut. Allemaal best goed en tijdig te doen als de brand niet te dicht in de buurt is dus als voorbereiding maar om tussen twee objecten waarvan er een behoorlijk brandt zal je moeten werken met slangen die je er tussen trekt ipv buizen lengte 4500 mm die je er naartoe moet lopen en dan middels slangen aan elkaar koppelen.

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
Reactie #61 Gepost op: 18 mei 2015, 22:04:38
Ben benieuwd of de fire defender FD-50 in de regio Haaglanden al is gebruikt. Zijn daar twee fire defenders zitten op de GWT Monster en De Lier.

Ben na wat ik afgelopen zondag heb gezien niet overtuigd van dit materiaal. Was natuurlijk een tijdsopname van maximaal twee minuten.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #62 Gepost op: 18 mei 2015, 22:21:05
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1351141 date=1431979478
Ben benieuwd of de fire defender FD-50 in de regio Haaglanden al is gebruikt. Zijn daar twee fire defenders zitten op de GWT Monster en De Lier.

Ben na wat ik afgelopen zondag heb gezien niet overtuigd van dit materiaal. Was natuurlijk een tijdsopname van maximaal twee minuten.

Jazeker; in Naaldwijk.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=88756.0

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #63 Gepost op: 18 mei 2015, 22:33:32
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1351141 date=1431979478

Hoezo was je niet overtuigt van dit materiaal?

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
Reactie #64 Gepost op: 18 mei 2015, 22:42:10
Citaat van: Peter71 link=msg=1351152 date=1431981212
Hoezo was je niet overtuigt van dit materiaal?

De hoogte van de waterstralen vond ik niet echt hoog maximaal twee meter hoog. Zo als gezegd was een moment opname van mijn. Tevens heb ik het gevoel dat het vrij veel werk is voor je het daad werkelijk kan gaan gebruiken.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #65 Gepost op: 18 mei 2015, 22:46:12
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1351156 date=1431981730
De hoogte van de waterstralen vond ik niet echt hoog maximaal twee meter hoog. Zo als gezegd was een moment opname van mijn. Tevens heb ik het gevoel dat het vrij veel werk is voor je het daad werkelijk kan gaan gebruiken.
Ik heb het systeem werkend gezien, en daar kwamen de stralen met gemak tot de tweede verdieping van een gebouw. Ligt er alleen wel aan hoeveel bar druk je erop zet. ::)

Dierentuinen

• Senior gebruiker
  • FIA Safety officer
Reactie #66 Gepost op: 18 mei 2015, 22:54:09
Heb nu drie keer de fire defender zien werken bij een inzet. Ben niet overtuigd. De stralen heb ik nu maximaal zes meter hoog gezien. Kan aan het de druk liggen. Bij de brand in Chaam was de waterdruk en water wel een uitdaging.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #67 Gepost op: 18 mei 2015, 23:11:56
Iedere brandweerman/vrouw weet dat alles valt en staat met het hebben van waterdruk. Met een beetje uitzoeken en goed laten informeren weet je dat dit systeem een werkdruk heeft van minimaal 6bar tot max 15 bar. En als je met moeite de 6 bar kunt halen doordat je in een natuurgebied zit, weet je dus ook dat je nooit de maximale werking zult behalen. Ligt het dan meteen aan het systeem?

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #68 Gepost op: 18 mei 2015, 23:17:37
Citaat van: Peter71 link=msg=1351167 date=1431983516
Iedere brandweerman/vrouw weet dat alles valt en staat met het hebben van waterdruk. Met een beetje uitzoeken en goed laten informeren weet je dat dit systeem een werkdruk heeft van minimaal 6bar tot max 15 bar. En als je met moeite de 6 bar kunt halen doordat je in een natuurgebied zit, weet je dus ook dat je nooit de maximale werking zult behalen. Ligt het dan meteen aan het systeem?

Het zegt in ieder geval dat het bij natuurbrandbestrijding niet nuttig is. Dat terwijl de fabrikant vrij duidelijk was dat dit de oplossing was tegen elke natuurbrand.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #69 Gepost op: 19 mei 2015, 08:01:08
Dit systeem gebruikt heel veel water, en meestal heb je dat niet voor handen bij een bos/heide brand.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B