1.Dit ziet er effectiever uit dan de losse balken op een rij door het hele gebied heen te leggen. 2.Ik vraag me nu echter wel af wat de toegevoegde waarde is hiervan tegenover dakblussing op de gewone TS'sen.3. Dan kan je er veel meer voertuigen inzetten en kun je de haakarmen inzetbaar houden voor waar hun primaire taken.
1. Lijkt mij ook.
2.Tegenover de dakblussing heeft dit systeem nmm de volgende voordelen :
2.1.Bij een vast ingestelde opbrengst pomp (liters/minuut en mwk) is de druppelgrootte continu optimaal.
2.2.De verdeling van het schaarse bluswater is gelijkmatiger over het te besproeien oppervlak. Dat lijkt op een effectiever bluswatergebruik.
2.3.Een chauffeur kan het rijdende werk doen.
2.4.Het oppervlak dat nat wordt gehouden is vooraf bepaald.
2.5..Bij dakblussing lijkt mij dat de druppelgrootte niet optimaal kan worden gehouden gelet op de wijzigende horizontale en verticale standen van de monitor. ( Door de monitor zelf te bewegen en de bewegingen van de brandweerwagen in het terrein die op monitorhoogte worden versterkt.)
2.6.Verdeling bluswater over het oppervalk is mens afhankelijk.
2.7.Een chauffeur en twee man aan de monitor.
2.8..Het oppervlak dat nat wordt gemaakt en in welke mate is mens afhankelijk.
3.Een andere methode en techniek zullen, als het allemaal effectiever is of zou zijn, mogelijk aanpassingen o.a. qua inzet van voertuigen vereisen je moet tenslotte wel met je tijd meegaan.