Ik hoop maar dat jij je bevoegdheden dan goed gebruikt, want dit is zeker niet het geval. De KMar heeft een aantal bevoegdheden die de politie niet heeft. Denk aan artikel 50 VW(en bijbehorende artikelen).
De KMar heeft daarin tegen niet de bevoegdheid om zomaar zelfstandig een willekeurige verkeerscontrole uit te voeren.
Zo zijn er nog een aantal dingen, waarvan ik art 50 nog wel een van de belangrijkste vindt.
Als ik als bijrijder in bijv. Limburg in een auto zit en de politie vraagt zonder verdenking van een strafbaar feit of enige andere logische reden mij om mijn identiteitsbewijs, dan kunnen ze daar mooi naar fluiten. Bij de KMar zal ik daar ik daar echter toch aan toe moeten geven.
@ Collega Cabo,
Beetje off-topic maar als ik ineens een opvlieging krijg om spontaan een verkeerscontrole te gaan houden in het centrum van een willekeurige stad ben ik hiertoe gewoon bevoegd.
De eventuele verbalen zullen ook gewoon doorgaan, alleen zal de OVD of BC me wel ter verantwoording roepen en wijzen op onze de taakstelling
Maar dit doet niets af aan de bevoegdheid.
Vwbt art 50, helemaal met je eens!
@Daniel!
Dit was de eerste schets, echter was die al snel van de baan.
Gelukkig maar, de ROT's op de mouwen vind ik persoonlijk niks.