Jij zegt dat het regionaliseren niet bedacht is om goedkoper te werken, maar dat is blijkbaar weldegelijk het geval. Geld besparen doe je door centraal in te kopen, zoals bluskleding, ademlucht voertuigen enz enz. Centraal inkopen is ook iets waar ik helemaal voor ben, wat ook goed is dat dat op centraal en het liefst door meerdere regio's gelijk gebeurd. Zoals nu de regio's Utrecht Gooi&Vechtstreek en Flevoland gezamelijk nieuwe bluskleding, en voertuigen aanschaffen, helemaal goed dat zijn de eerste zaken waar je aanzienlijk op kunt besparen.
Wat de kreet bezuinigen inhoudt hebben we allemaal in de diverse topics kunnen lezen, en we weten denk ik nu allemaal waar dat toe leidt. We kunnen zeer zeker de bezuinigingen niet ontlopen. Maar er zou eens beter over nagedacht kunnen worden, over de wijze waarop
En bij met kreten als efficiënter werken begint mijn broek af te zakken. Tot nog toe is daar weinig efficiëntie uit te halen, eerder soms logger. Zeker voor zaken die vroeger na een oefenavond even rap werden geregeld.