Met de oude TS'sen met 8 of 9 zitplaatsen kon je eventueel ook met 4 man uitrukken. De oude (Niet-Flexibele) tankautospuiten waren dus vele malen flexibeler dan de nieuwe (flexibele) tankautospuiten.
Inderdaad,men had het in eerste instantie proeven met 4 man op een wel volwaardige kunnen nemen en aan de hand van de opgedane ervaringen verder kunnen gaan.
Er zijn in de praktijk twee methoden a. de mens aanpassen aan het materieel of b. het materieel/materiaal aanpassen aan de mens ("ergonomie").
In het bedrijfsleven is al vele tientallen jaren de ruime ervaring dat methode b. zeer succesvol is zonder dat enige afbreuk wordt gedaan aan de technische en operationele kwaliteiten, "ergonomie" komt de veiligheid voor de gebruikers sterk ten goede door o.a. het zoveel mogelijk mechaniseren, het op veilige afstand en makkelijk bedienen van werktuigen en het gebruiken van deze werktuigen zonder dat de mens zich hoeft te begeven in gevaarlijke zones (veiligheid en operationeel gemak.). Verstandige toepassing van "ergonomie" leidt tot personele reducties en daarmee tot vaak aanzienlijke kostenbesparingen in de operationele sfeer. De investeringen kunnen daar tegenover in de regel wel (en soms aanzienlijk) hoger zijn.
De ervaringen met het zinvol toepassen van "ergonomie" zijn dat het resulteert in tevredenheid van de gebruikers bij een grotere veiligheid, verhoogde operationele kwaliteiten
en een aanzienlijke verlaging van de jaarlijkse kosten.