Je kan op zijn zachtst zeggen dat dit een kwestie van slikken of stikken is geworden.
Dat men gaan bezuinigen op een gaspakkenteam is werkelijk niet te geloven.
Als ik kijk naar het SIGT Sas van Gent/Terneuzen dan heeft de VRZ hier bijna geen kosten meer aan, de grootste kosten worden gedragen door een andere partij.
Ook zijn de bedrijven die jaren lang aan het lijntje zijn gehouden nu de dupe geworden van een misplaatste hersenspinsel van enkele bureaucraten!!
Eerst altijd maar beloven dat ze kunnen vertrouwen op de Veiligheids Regio Zeeland en dat ze altijd adequate hulp konden leveren bij een incident op hun bedrijventerrein en nu zeggen ze gewoon glashard " u moet uw eigen lijf redden en verlang niet te veel van ons, maak uw probleem niet het onze"
Dat is wel erg kort door de bocht vind ik persoonlijk, daarin is de beleidsmaker van de VRZ echt de plank flink mis aan het slaan.
De bedrijven hebben jaren lang mee betaald aan enkele onderdelen binnen brw Terneuzen en nu worden ze gewoon bedankt voor de goede zorgen maar zoek het zelf voortaan maar uit.
Het is ook vreemd dat ze juist uit de kanaalzone voorzieningen willen schrappen, het Sloegebied is na het faillissement van diverse grote BRZO bedrijven aan het krimpen en aan het overstappen naar bulkoverslag ipv gevaarlijke stoffen. In het Sloegebied zijn nu nog maar enkele BRZO bedrijven, daarentegen groeit de Kanaalzone nog steeds fors.
Ook de BRZO bedrijven en bedrijven met gevaarlijke stoffen groeien nog steeds, de transporten van deze goederen nemen toe en de kans op incidenten dus ook.
Ik vraag me ook sterk af of ze de bedrijven vooraf hebben geïnformeerd over de weg die ze in wilde slaan, aangezien dat de vrijwilligers om vijf voor twaalf zijn geïnformeerd denk ik het antwoordt al te weten