Ik denk dat de explosie bij de Beukenhorst genoeg zegt toch ? De provider kwam pas terplaatse toen de explosie al was geweest, niet zo gek als deze op weg naar de melding gewoon voor het rode verkeerslicht moet wachten. Het is aannemelijk dat de twee slachtoffers niet waren gevallen als de brandweer was gebeld voor of meteen nadat de provider was gebeld. Ik zeg ook niet dat de provider niet gebeld moet worden, graag zelfs, maar laat die dan meteen nadat ze de melding hebben ontvangen de brandweer in kennis stellen. En nog beter, laat de brandweer de provider bellen, dan is alles meteen afgedekt. Mag ik mijn verbazing uitspreken omtrent het feit dat ik dit zo aan een brandweerman "moet" uitleggen ?
Wat er aan de Beukenhorst is gebeurd zal nader onderzoek moeten uitwijzen, uitspraken als dat het aannemelijk is dat de slachtoffers niet waren gevallen als de brandweer direct was gebeld zijn gelukkig voor jouw rekening. Dat zijn uitspraken die op dit moment al helemaal niet handig zijn.
En als je nu eens de moeite gaat nemen om mijn berichten eens goed te gaan lezen zul je lezen dat er niets op tegen is als de brandweer een kijkje gaat nemen bij meldingen van gas.
Zeker als iemand zijn gaskraan wagenwijd open heeft gezet ten doel om zijn huis op te blazen, dan zeg ik ook direct brandweer sturen. Maar gaan we iedere keer rijden als iemand zo dom is geweest met zijn klopboormachine door een gasleiding te boren? Laat die vent zijn gaskraan dicht draaien en zijn gasbedrijf of installateur bellen.