P.A.N.S ambulance

Auteur Topic: P.A.N.S ambulance  (gelezen 42846 keer)

0 gebruikers (en 33 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Reactie #80 Gepost op: 28 oktober 2006, 12:11:49
Ook op het www.ambulanceforum.nl is hierover een discussie gaande, persoonlijk vind ik hem wel tegenvallen maar ik had er dan ook hoge verwachtingen van !!

Ook de ruimte voor je chauffeur is erg beperkt, en ik denk niet dat de stoelen die we nu hebben in deze bus geplaatst kunnen worden ?!

http://www.scheel.nl/images/stoelen/shopper.jpg

De stoelen die er nu in zitten zijn de standaard VW stoelen en mij is verteld dat er wel degelijk andere stoelen in kunnen. Althans, in de 'normale' Visser T5. In die Visser T5 staat het schot tussen de cabine en achterzijde zelfs een cm of 8 meer naar voren.

@MIV: ik vind de wielen niet mooi, maar ik vind dat ook het minst belangrijk. Er zaten trouwens doppen op.

@Ambuman: de foto's vertekenen ook iets hoor. Het is wel zo dat er inderdaad een lage vloer op zit. Pluspunt: het zwaartepunt ligt ook erg laag.



ijsselvechter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 208
Reactie #81 Gepost op: 28 oktober 2006, 12:50:40
De brancardhoogte hoeft niet te worden aangepast omdat er een tafel in zit die op de juiste hoogte zit. Deze kan ook nog eens naar voren en opzij worden bewogen zodat je aan beide zijden kunt werken. Onder de tafel kan apparatuur worden geplaatst zoals de vectron en de compressor voor de luchtvering. Zo houden ze het zwaartepunt laag. De achterdraagarmen zijn hol gemaakt en worden gebruikt als buffer voor de luchtvering in plaats van een apparte luchttank. Hij heeft trouwens rondom luchtvering. De wielen zijn volgens mij weldegelijk van lichtmetaal ipv doppen. Mooi is anders. Om je hoofd te stoten aan de geopende achterklep moet je behoorlijk lang zijn. volgens mij 2m+. De zitruimte voorin is veel beter dan de sjeef. Zelfs de langste collega van mij (2m+) kan er ruim inzitten. De stoelen kunnen wel beter. Nu ik hen in het echt heb gezien ben ik alleen maar benieuwder geworden naar het eindproduct. Het ziet er veelbelovend uit.


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #82 Gepost op: 28 oktober 2006, 17:37:31
Fototje na afloop van de beurs

Nurse powerrrrr


Wilfred.

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 28 oktober 2006, 18:40:05
Je krijgt er zo een ander beeld van ?!


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #84 Gepost op: 28 oktober 2006, 18:48:40
Hij komt zeker meer tot z'n recht!  :)


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #85 Gepost op: 29 oktober 2006, 00:45:37
als de auto gespoten is en hij is volledig ingericht dan ziet hij er TOP uit ;)

ik denk dat deze auto een perfecte ambulance zal gaan worden!!
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #86 Gepost op: 31 oktober 2006, 20:16:06
Ik heb hem gezien. Had ver van tevoren al de animatie en dergelijke gezien. Ook de jongens die de input geleverd hadden al ver van te voren gesproken. Zij zijn laaiend enthousiast. Ik had toch mijn bedenkingen, omdat ik vroeger vanuit de lage Mercedes, daarna hoge Sprinter naar Chevrolet ben overgestapt en dus met meerdere voertuigen al gereden heb en ik altijd een voorliefde voor de lage Mercedes heb blijven houden. Maar ik denk dat dit hem helemaal kan gaan worden, als we maar objectief blijven.

Op de beurs ook. Liepen er een aantal collega's met een grootstedelijk ego-probleem opmerkingen te maken, terwijl ze gewoon niet luisteren wat er vertelt wordt. Jammer heren, wederom een gemiste kans, zeker voor jullie!!

RR (niet geschoten is altijd . . .!)
Elke hulpverlening start met communicatie.


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #87 Gepost op: 1 november 2006, 10:25:46
ach vza doet ook mee zag ik dus maken ze vanzelf kennis ermee ;D


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #88 Gepost op: 1 november 2006, 15:19:01
ach vza doet ook mee zag ik dus maken ze vanzelf kennis ermee ;D

Rick,

VZA in Haarlemmermeer, VZA in Amstelveen, VZA in Purmerend, VZA in het Amsterdamse of de VZA International? Zo zie je maar dat meedoen niet betekent dat een gehele dienst dit steunt. In elk geval komt er bij ons zeker één te rijden.

RR (Waren overigens geen VZA medewerkers)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Wilfred.

  • Gast
Reactie #89 Gepost op: 8 november 2006, 10:52:04
Welke diensten doen er nog meer mee in het project ?