Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241793 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #280 Gepost op: 18 oktober 2012, 21:31:09
Die bewering klopt niet. Er word wel in een split second die afweging gemaakt. Waarom denk je dat het vuurwapen gebruik altijd laag is geweest in Nederland. Omdat men bang was voor de gevolgen. Niet zeker wetend of het gebruik geoorloofd was, kans om als verdachte te worden aangemerkt, jaren lang achtervolgd te worden door rechtszaken etc. Nu langzamerhand de kennis over het rechtmatig gebruik toeneemt, meent ook het gebruik op een gezonde wijze toe. En gelukkig op een rechtmatige basis.

Dat is wel degelijk de cultuur binnen de politie. Misschien niet altijd waar de burger bij staat maar intern zeker wel. Daarom worden er ook debriefings gehouden na incidenten en geweldgebruik. Althans dat is wel de ervaring die ik heb. Er word altijd gekeken hoe het optreden was, wat er goed ging en wat voor verbetering vatbaar is. Wij weten als geen ander dat wij constant een vergrootglas op ons hebben staan. Dat er altijd optredens op youtube (kunnen) verschijnen en dat de hele samenleving hier een mening over heeft. Zat recente voorbeelden van bekend. Als wij die Taser zouden krijgen en wij gaan hier als wilde brassen mee om, alles en iedereen taseren (jaja werkwoord) dan is het hek van de dam, staat youtube vol en hebben onze chefs een dagtaak aan het glad strijken van de onrust, het disciplinair straffen van het personeel. En dan zijn we de taser net zo snel kwijt als dat we hem gekregen hebben.

Bedankt voor je bemoedigende posting, hoewel ik niet hoop dat het de gevolgen van iemand neerschieten (het gezeik) het enige is dat de agent er van weerhoudt iemand neer te schieten.
Fijn te lezen dat niet iedereen er hetzelde instaat en dat niet bij iedereen de vanzelfsprekendheid heerst dat een inzet per definitie altijd perfect is men beseft dat deze soms zelfs mogelijk verbetering behoeft.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #281 Gepost op: 19 oktober 2012, 00:50:44
Ik lees je postings en dan vraag ik mezelf af: ga jij nou uit van het slechte in de agent?
Beetje vreemd. Elke diender heeft een drive. Een drive om boeven te pakken. Tis een roeping.

Er is geen agent die nooit een fout maakt. Ik maak ook fouten. Tuurlijk. Een agent die zegt dat hij nooit een fout maakt zal nogal vol van zichzelf zijn.
Het toont karakter als je ook reflectie kan toepassen en te benoemen dat je even de plank mis hebt geslagen.
Maar als ik aangeef dat wij geweld gebruiken door te slaan, dan slaan we hard. We treden zo hard op als nodig is. Maar belangrijk is altijd: "geen klap te veel"...om je doel te bereiken. Niks mis mee lijkt me.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #282 Gepost op: 19 oktober 2012, 11:16:36
Dat beeld van de "een agent die zegt dat hij nooit een fout maakt" kwam bij mij niet zomaar op, onstond door een paar postings hier in die richting, waar alleen door mij vraagtekens bij werden geplaatst. De indruk onstaat bij gebrek aan protest dat hij dus de mening van de cop's hier vertolkt.
Je hoeft mij niet te overtuigen hoe een agent in zijn vak zou moeten staan. Het moet je roeping wel zijn, want voor het geld hoef je het niet te doen.
Ik verwachtte eigenlijk dat er veel meer mensen op zouden staan hier die zouden reageren op postings van collega's die zeggen nooit fouten te maken. Als iemand zegt dat ie alles altijd goed doet is dat in ieder geval zijn eerste fout, want al is dat zo, dan zeg je dat nog niet over jezelf.

Dus bedankt voor je steun copVR3, jij schets een beeld van de agent waarvan ik denk dat hij/zij aan zou moeten voldoen..

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #283 Gepost op: 27 oktober 2012, 00:12:39
Ik lees je postings en dan vraag ik mezelf af: ga jij nou uit van het slechte in de agent?
Beetje vreemd. Elke diender heeft een drive. Een drive om boeven te pakken. Tis een roeping.

Er is geen agent die nooit een fout maakt. Ik maak ook fouten. Tuurlijk. Een agent die zegt dat hij nooit een fout maakt zal nogal vol van zichzelf zijn.
Het toont karakter als je ook reflectie kan toepassen en te benoemen dat je even de plank mis hebt geslagen.
Maar als ik aangeef dat wij geweld gebruiken door te slaan, dan slaan we hard. We treden zo hard op als nodig is. Maar belangrijk is altijd: "geen klap te veel"...om je doel te bereiken. Niks mis mee lijkt me.

Dat dacht ik ook toen ik mij een aantal jaren aansloot bij deze vereniging, maar ik kan na zo'n 5 jaar toch wel zeggen dat ik inmiddels al een hele boel collega's ben tegen gekomen die weinig drive hebben, ja zo nu en dan de Mcdrive maar boeven vangen het liefst niet, want dan moet je tikken en werken je voor je geld. Nee dan toch maar liever bonnetjes schrijven op kenteken....

Zolang er steeds minder toelatingseisen worden gesteld ga je ook ander publiek trekken!

Overigens ben ik benieuwd of die test op korte termijn wel door gaat aangezien de vakbonden al massaal hebben gezegd: Eerst meer training in de overige geweldsmiddelen voordat we een nieuw geweldsmiddel gaan toevoegen!

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #284 Gepost op: 3 november 2012, 01:31:35
Dat dacht ik ook toen ik mij een aantal jaren aansloot bij deze vereniging, maar ik kan na zo'n 5 jaar toch wel zeggen dat ik inmiddels al een hele boel collega's ben tegen gekomen die weinig drive hebben, ja zo nu en dan de Mcdrive maar boeven vangen het liefst niet, want dan moet je tikken en werken je voor je geld. Nee dan toch maar liever bonnetjes schrijven op kenteken....

Dat moet ik niet merken bij een collega waar mee ik "op de auto zit". Ik pik dat niet.
Die zal het ook wel van mij merken!

Tony-cc

• Forum gebruiker
Reactie #285 Gepost op: 3 november 2012, 20:03:40

Zolang er steeds minder toelatingseisen worden gesteld ga je ook ander publiek trekken!
Ook ik als 'buitenstaander' merk deze 'tendens' op...
Hoe vaak het niet gebeurd dat wij buiten problemen hebben (ik draai zelf als hondengeleider ruim 12 jaar 'openbare orde' rondom een discotheek in het zuiden van het land) en dat toevallig aanwezige politie doodleuk de wagen start en onder het opsteken van de duim, of bewust de andere kant opkijkend, wegrijdt ! (natuurlijk met de bekende uitzonderingen) Overigens is het heel opvallend (of ook niet  ::)) dat de hondengeleiders daarintegen zonder uitzondering wél assisteren !  O0 (moet wel eerlijk bekennen dat ik deze dan ook allemaal persoonlijk ken, scheelt natuurlijk ook wel)
Wat overigens ook opvallend is, het ligt er verder ook aan in welke regio je werkt. In de ene regio staat de politie meteen op een bijna 'collegiale' manier voor je klaar, terwijl je in de andere regio nog net niet op een minachtende manier wordt weggehoond...

Maar wat je zegt, de toelatingseisen zullen daar zeker toe bijdragen, binnen de beveiliging zeker, daar zijn ook eigenlijk geen eisen, zelfs goed Nederlands lezen/schrijven/spreken niet.  :-X
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...

crosslee

• Forum gebruiker
Reactie #286 Gepost op: 4 november 2012, 12:31:24
Dat moet ik niet merken bij een collega waar mee ik "op de auto zit". Ik pik dat niet.
Die zal het ook wel van mij merken!

Zonder de discussie over de taser om te laten slaan in een discussie over motivatie wil ik er toch even op reageren.
Ben ik het helemaal met je eens. Volgens mij zit je doorgaans met ze`n 2e op de auto of waar dan ook. En volgens mij moet/kun je er ook iets van zeggen als diegene gedemotiveerd is. En helpt dat niet, zit er altijd een leidinggevende op het bureau. Lijkt me simpel. Iedereen heeft wel eens een mindere dag. Een dag waarbij je niet lekker geslapen hebt, ff geen zin hebt om wat voor reden dan ook... etc. Is menselijk denk ik. Maar if push comes to shove, zul je toch moeten optreden en handelen. Dan kun je niet zeggen. Nee ik doe het niet want...... Dan moet je! De wereld kijkt mee.

Opzich zie ik de beschreven trend zelf niet. Althans niet dat het meer word. Maar er zit wel duidelijk verschil in collega's. De Uber fanatieke jager tot de luie (stereotype) ambtenaar en alles wat er tussen zit. En ik denk ook niet dat het met toelatingseisen te maken heeft. Vind ik een veel te makkelijke conclusie.  Het zou niet uit moeten maken of je nu een havo, mavo, hbo mbo etc diploma hebt. Ik ken wijkteamchefs met de motivatie van een deurpost en surveillanten die jagen alsof hun leven er vanaf hangt.

Ik vind het ook, en dat meen ik echt.. een vorm van superioriteitsgevoel en elitisme dat de motivatie af zou moeten hangen van een opleidingsniveau uit het verleden. Opmerkingen als: "Het heeft met het verlagen van de toelatingseisen te maken" Zijn nergens op gebaseerd en kwetsend voor diegene die wel stinkend hun best doen. Motivatie komt van binnen. De betrokkenheid die jij voelt bij je werk. Hoe jij op dat moment in je vel zit, hoe de arbeidsverhouding/sfeer op je directe werkvloer is. Of je je veilig voelt met je directe collega, gesteund voelt door je chef(s), hoe je zelfvertrouwen is etc.

Maar wat ik zeg: Het ging hier over de Taser dussssss: Iemand nog nieuws op dat front??!

HAPRPAA

• Forum gebruiker
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #287 Gepost op: 4 november 2012, 16:13:29
Zonder de discussie over de taser om te laten slaan in een discussie over motivatie wil ik er toch even op reageren.
Ben ik het helemaal met je eens. Volgens mij zit je doorgaans met ze`n 2e op de auto of waar dan ook. En volgens mij moet/kun je er ook iets van zeggen als diegene gedemotiveerd is. En helpt dat niet, zit er altijd een leidinggevende op het bureau. Lijkt me simpel. Iedereen heeft wel eens een mindere dag. Een dag waarbij je niet lekker geslapen hebt, ff geen zin hebt om wat voor reden dan ook... etc. Is menselijk denk ik. Maar if push comes to shove, zul je toch moeten optreden en handelen. Dan kun je niet zeggen. Nee ik doe het niet want...... Dan moet je! De wereld kijkt mee.

Opzich zie ik de beschreven trend zelf niet. Althans niet dat het meer word. Maar er zit wel duidelijk verschil in collega's. De Uber fanatieke jager tot de luie (stereotype) ambtenaar en alles wat er tussen zit. En ik denk ook niet dat het met toelatingseisen te maken heeft. Vind ik een veel te makkelijke conclusie.  Het zou niet uit moeten maken of je nu een havo, mavo, hbo mbo etc diploma hebt. Ik ken wijkteamchefs met de motivatie van een deurpost en surveillanten die jagen alsof hun leven er vanaf hangt.

Ik vind het ook, en dat meen ik echt.. een vorm van superioriteitsgevoel en elitisme dat de motivatie af zou moeten hangen van een opleidingsniveau uit het verleden. Opmerkingen als: "Het heeft met het verlagen van de toelatingseisen te maken" Zijn nergens op gebaseerd en kwetsend voor diegene die wel stinkend hun best doen. Motivatie komt van binnen. De betrokkenheid die jij voelt bij je werk. Hoe jij op dat moment in je vel zit, hoe de arbeidsverhouding/sfeer op je directe werkvloer is. Of je je veilig voelt met je directe collega, gesteund voelt door je chef(s), hoe je zelfvertrouwen is etc.

Maar wat ik zeg: Het ging hier over de Taser dussssss: Iemand nog nieuws op dat front??!

Je heb ook wel een punt, helaas ken ik meer collega's die een klop op de schouder kregen van de wijkteamleiding omdat zij meer bonnen schrijven dan de voormalige 'quota' voorschreef dan collega's die een klop op de schouder kregen omdat ze mooie aanhoudingen hadden. Het is dus ook maar net waar de prioriteiten van de leidinggevende liggen.

Wat de taser betreft: Geen nieuws is goed nieuws toch!:P

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #288 Gepost op: 4 november 2012, 23:33:56
Je heb ook wel een punt, helaas ken ik meer collega's die een klop op de schouder kregen van de wijkteamleiding omdat zij meer bonnen schrijven dan de voormalige 'quota' voorschreef dan collega's die een klop op de schouder kregen omdat ze mooie aanhoudingen hadden. Het is dus ook maar net waar de prioriteiten van de leidinggevende liggen.
Nou, ik weet niet op welke bureau's jij hebt gewerkt.... Maar ik vind je negativiteit toch wel opmerkelijk.  98uiye

Ik kan het in ieder geval niet plaatsen. Je punt over ongemotiveerde collega's zie ik eerder terug bij de "ouderen" dan bij de jonge collega's...
Misschien is het afhankelijk van de afdeling waar je werkt.  ;) Verder zeg ik er niets over.  998765
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Bengi

• P-GLM
  • Forum gebruiker
Reactie #289 Gepost op: 5 november 2012, 00:29:20

Nu te koop: iPhone-hoes met taser
Voel jij je ook weleens onveilig als je op straat loopt en heb je een iPhone? Dan biedt Yellow Jacket misschien uitkomst. Dit splinternieuwe iPhone-hoesje heeft namelijk een ingebouwde taser die een stroomstoot van 650.000 volt kan geven.

Het hoesje is een idee van entrepeneur Seth Froom. Vorig jaar werd hij het slachtoffer van een overval, waarna hij deze bizarre hoes bedacht.

Maar wat nou als het apparaat per ongeluk afgaat als 'ie in je broekzak zit? Volgens Froome kan dat niet gebeuren. De taser heeft namelijk twee aparte beveiligingsmechanismes. Ook zit er een extra accu in, aangezien de batterij van de iPhone na een stoot direct leeg zou zijn. Extra handig: deze accu kan fungeren als extra batterij voor de iPhone, waardoor je deze 20 uur langer kan gebruiken.

Hebben? Voor het luttele bedrag van 100 dollar heb je al zo'n kekke stroomstoothoes in het zwart, wit of roze (!). Wil je liever de goudkleurige limited edition dan ben je 150 dollar kwijt. Te koop via de website Indiegogo.com. Het bedrijf verscheept ook naar Nederland, maar aangezien stroomstootwapens in Nederland verboden zijn wordt het wel nog even billenknijpen bij de douane.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/games-gadgets/2012/07/nu-te-koop-iphone-hoes-met-taser
----------------------------------------------------------

Ik zeg, BlackBerry weg, iPhone aanschaffen in combi met dit hoedje  e050

Ben wel benieuwd of de Douane die dingen er tussen uit vangt. Lijkt gewoon op een externe batterij voor een iPhone, op de twee puntjes bovenaan na dan.
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"