Ik denk niet dat de taser een goede aanvulling is van het materiaal wat de agenten nu hebben en wat ze straks nog gaan krijgen.
Wat Jerommeke 88 al aanhaalde mag de gemiddelde diender straks echt op krachttraining. Nog zo'n apparaat aan de koppel....? Het lijken straks wel van die gunslingers uit het wilde Westen, aan elke heup 1 schiettuig en de taser in een crossdrawholster zeker...? En dan zul je maar idd. effe niet kunnen kiezen...
In de auto mee? Complete onzin. "Maat, ik houd die vent wel effe aan de praat, pak jij effe weer de lift naar beneden vanaf 6 hoog en haal effe de taser voor het geval dat...."
Tasers blijven gewoon ondingen.Er is nog teveel onbekend over de medische effecten. Er vallen nog steeds doden, ook zonder val van 1 hoog.
Als de taser word ingevoerd, lijkt mij het meer iets voor de jongens en meiden van het BZK-team. Maar die hebben ook al een ander apparaat wat wel aangemerkt wordt als non-lethal.
De Mossberg-500 met beanbag-slugs. En daarvan is wel bekend, dat ze gruwelijk veel pijn doen, maar zeker niet dodelijk hoeven te zijn bij deskundig gebruik. Als je iemand met zo'n taser bestookt, is er altijd een kans dat het echt misgaat. Dan schiet het zijn doel gewoon voorbij...