Stroomstootwapen (taser)

Auteur Topic: Stroomstootwapen (taser)  (gelezen 241710 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #80 Gepost op: 17 juni 2009, 01:21:59
Over welk gedrag heb je het dan specifiek? Wat ik zie is dat de man verzet blijft plegen ondanks hij getaserd wordt.

Idd, niets meer dan terecht in mijn ogen dat hij nog maar een keer getaserd wordt. .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
Reactie #81 Gepost op: 17 juni 2009, 08:53:33
Er is een groot verschil tussen vallen en lelijk gewond raken (wat overigens dus ook met de taser gebeurt) of al dood zijn voordat je de grond raakt (wat dus - weliswaar in uitzonderlijke gevallen - ook gebeurt met de Taser). En de beanbag is geen heilig boontje, maar ik heb nog geen fatale verhalen over het slimme zakje gehoord. (waarbij dus het lethale letsel werd veroorzaakt door het zakje, niet door de plaats van impact)

Dat zeg ik. Wat is er mis met een 9 mm in de rechterknieschijf? Loopt hij nog steeds? Volgende 9mm in de andere. Simpel, toch?
Of ga je mij soms nu vertellen dat de AT-er tegenwoordig ook al zakt voor de schiettest?

Wat is dat dan voor kolder... wat dacht je van doorschot ? Gevaar voor omstanders ?  Ja er kleven nadelen aan, maar dat is met elk geweldsmiddel. Een klap op de plexus oid kan ook nare gevolgen met zich mee brengen...Zeker met de prut munitie die de politie heeft. Want wee o wee dat een verdachte met een schot te stoppen is... nee we doen een kogel die wel energie afgeeft... maar niet te veel... lol  ::)

Ik zeg invoeren die taser, zodat je een goede keuze kunt maken (het heet niet voor niets Less-lethal)  Het is in potentie dodelijk, maar minder dodelijk als een kogel uit een vuurwapen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Ijs_Duivel

• Gast
Reactie #82 Gepost op: 17 juni 2009, 09:09:25
Over welk gedrag heb je het dan specifiek? Wat ik zie is dat de man verzet blijft plegen ondanks hij getaserd wordt.

Een verdachte op zn gezicht slaan. Al kom ik zelf ook van de straatdienst en ik weet dat verdachten soms zo ver gaan dat ze dat ook echt uitlokken en krijgen.

Kijk, ik ben het er roerend mee eens dat als ik zo naar het filmpje kijk, dat de man volkomen terecht getaserd is, moet ie maar niet zo idioot doen.

Alleen het jammer van "de media" is alleen net dat ze net datgene opnemen wat 'leuk is, verkoopt en mensen als agenten als beesten wegzet" Terwijl wat mij betreft ook gezien mag worden
wat die getaserde krotenkoker uitgevreten heb. Dan denk ik dat mensen zoiets hebben van geef hem nog maar wat voltage extra. Mensen gaan zich nu een beeld vormen van de hele situatie, afgaande aan dit.

En ik vind dat dat onterecht is, die lullo is niet zo maar getaserd.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #83 Gepost op: 21 juli 2009, 20:16:21
http://www.nu.nl/algemeen/2045692/australier-vat-vlam-na-schok-van-taser.html

Australiër vat vlam na schok van taser
Uitgegeven:    21 juli 2009 11:23
Laatst gewijzigd:    21 juli 2009 11:22

WARBURTON - Een 36-jarige Australiër is in brand gevlogen, nadat hij zichzelf had overgoten met benzine en een agent zich genoodzaakt voelde een taser te gebruiken.

Het stroomstootwapen zorgde ervoor dat de man vlam vatte, meldden lokale media dinsdag.

Volgens de politie kan ook de aansteker van de man de oorzaak van de brand zijn geweest. Toen de agent de man probeerde te blussen, werd hij door een vrouw met stenen bekogeld. De man raakte zwaargewond. Ook de agent liep brandwonden op.

Benzine

De politie probeerde de man aan te houden, omdat hij lijm snoof. De man wilde niet mee, overgoot zich met benzine en viel de agent aan.

Volgens de politie was het terecht dat het stroomstootwapen is ingezet. ''Vroeger zouden we op zo iemand hebben moeten schieten'', aldus een woordvoerder.

6301

• Forum gebruiker
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #84 Gepost op: 1 september 2009, 10:46:52
Omstreden Taser drie maal ingezet.

Den Haag.
De arrestatieteams van de politie maken tot dusver mondjesmaat
gebruik van het omstreden stroomstootwapen, de Taser.
Sinds 1 mei is het nieuwe wapen drie keer ingezet.
Dat blijkt uit gegevens van het ministerie van binnenlandse zaken.
De arrestatieteams van de politie en marechaussee draaien een
jaar lang proef met de Taser.

Bron: de Stentor 1 sept. 2009.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #85 Gepost op: 19 november 2009, 18:31:22
http://www.nu.nl/buitenland/2126729/amerikaanse-agent-tasert-eigenwijs-meisje-10.html

Amerikaanse agent tasert eigenwijs meisje (10)
Uitgegeven:    19 november 2009 17:52
Laatst gewijzigd:    19 november 2009 18:10
AMSTERDAM - Een politieagent in het Amerikaanse plaatsje Ozark heeft een Taser-wapen gebruikt om een bokkig meisje van 10 tot de orde te roepen.
© NOVUM

Bekijk de video

De moeder van het kind had de agent toestemming gegeven om haar een elektrische schok toe te dienen.

De burgemeester van het stadje wil nu laten onderzoeken of de inzet van het wapen terecht was.

De agent is voor een week geschorst, omdat hij in strijd met korpsregels de camera op het wapen niet had ingeschakeld.

Agent Dustin Bradshaw meldt in zijn rapport van 11 november dat hij na een melding van een huiselijke twist het meisje gillend op de grond aantrof.

Douche

Het kind zette een keel op en begon te schoppen telkens wanneer haar moeder probeerde haar voor het naar bed gaan onder de douche te krijgen. "Haar moeder zei dat ik haar mocht taseren als dat nodig was", schrijft Bradshaw.

Het meisje 'schopte wild en schold' toen hij haar probeerde te pakken. Ze trapte hem in zijn kruis en hij diende haar 'een erg korte schok in de rug' toe, aldus het rapport.

Niet gewond

Het meisje, dat niet gewond raakte, is inmiddels ondergebracht bij jeugdzorg. Burgemeester Vernon McDaniel wil dat de politie van de staat Arkansas of anders de federale politie FBI onderzoekt of het gebruik van de Taser terecht was.

"Mensen denken dat het een fout was om een Taser te gebruiken. Misschien is dat zo, maar wij zullen dat pas weten na een onpartijdig onderzoek."

Politiechef Jim Noggle nam het voor de agent op. Tasers zijn een veilige manier om mensen buiten gevecht te stellen die een gevaar voor zichzelf of voor anderen vormen, zegt hij. "Wij hebben de Taser niet gebruikt om het kind te straffen, alleen om haar onder bedwang te krijgen zodat zij zichzelf of een ander geen kwaad zou doen."

Vader

De vader van het meisje, die van de moeder gescheiden is, zei tegen een krant dat zijn dochter emotionele problemen heeft, maar dat zij niet gewapend was en 'niet als een beest behandeld' had mogen worden.
© Novum

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 19 november 2009, 18:33:54
Een bokkig meisje taseren? Alsof een stuk vee wat de wei in moet? Alsof een opstandige junk die de patrouillewagen in moet?

Only in America.... :D

DRK

• Forum gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 20 november 2009, 08:59:44
Misschien te kort door de bocht voor sommigen, maar ik zie het probleem niet zo van die tasers. Ik had geen plannen om in de (nabije) toekomst mijn gedrag zo aan te passen dat er een taser op mij noodzakelijk gaat zijn.  ;)
vrijwilliger instructeur

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 1 februari 2010, 19:43:05
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2010%2Ffebruari%2FAgressieve%20Vlaardinger%20aangehouden%20met%20taser

Agressieve Vlaardinger aangehouden met taser

1 februari 2010

Het arrestatieteam heeft dit weekend met succes een taser ingezet bij de arrestatie van een 25-jarige Vlaardinger. Dat heeft de politie maandag laten weten.

De politie kreeg zaterdagochtend vroeg een melding dat iemand op de Pijnboomdreef werd mishandeld. Eenmaal ter plaatse was de man volgens de politie enorm agressief.

Politiemensen wilden naar binnengaan, waarop de man met een hakbijl naar beneden kwam stormen. Ook gooide hij stenen en glas naar de agenten.

Het arrestatieteam heeft daarop de man aangehouden met een taser. De 25-jarige man is overgebracht naar een politiebureau. Ook de broer van de man is aangehouden. Hij belemmerde de aanhouding.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 1 februari 2010, 20:09:20
http://www.telegraaf.nl/buitenland/5931065/__Man_in_brand_door_taser_politie__.html

ma 01 feb 2010, 16:21  | 29 reacties

Man in brand door taser politie

PERTH -  Een Australiër is in brand gevlogen nadat agenten hem een schok hadden toegediend met een stroomstootwapen.

De 44-jarige man had zichzelf opgesloten in huis en dreigde het pand plat te branden. De Australiër goot overgoot de boel met benzine en riep dat hij lucifers wilde halen. De politie greep in dienden hem een schok toe met een stroomstootwapen.

Daardoor vlogen de romp en armen van de man in brand. Zijn toestand is inmiddels stabiel. Dat meldden Australische media.

De politie van Perth is een intern onderzoek naar de feiten gestart