M.O.R. Rij-opleiding, ervaringen?

Auteur Topic: M.O.R. Rij-opleiding, ervaringen?  (gelezen 4850 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NLLEONL

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 15 september 2014, 20:37:26
Goedenavond, ik ga volgende maand beginnen met de rij-opleiding motor (MOR)
Ik heb 3 jaar het rijbewijs A, maar daarna vrijwel niet meer gereden (Een aantal losse keren geleend of gehuurd)

Wat kan ik verwachten tijdens de opleiding? Hoe ziet de opleiding eruit?
Ik heb vernomen dat er een aantal pittige oefeningen van je worden verwacht (achtje op een helling, iets met een klosje touw pakken etc etc), in hoeverre is dit als 'leek' te doen.

Hopend dat jullie mij wat duidelijkheid kunnen geven :)




knarf1990

  • Team Verkeer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
Reactie #1 Gepost op: 15 september 2014, 20:54:28
Is dat privé of voor het werk? En in het laatste geval, wat voor werk doe je?
--Niets is wat het lijkt--


NLLEONL

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #2 Gepost op: 15 september 2014, 21:15:11
Dit is voor het werk, Politie.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #3 Gepost op: 15 september 2014, 21:22:29
In mijn ogen bijzonder dat je naar een rijopleiding gaat om motoragent te worden, zonder enige ervaring met het rijden op een motor. In een recente (digitale) uitgave van de nieuwsbrief v/d Politieacademie staat een uitgebreid artikel over de basis rijopleiding. Daar ga je een hoop informatie in vinden.


NLLEONL

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #4 Gepost op: 15 september 2014, 21:26:27
Ik heb wel tezamen met andere collega's een zogenoemde intake moeten doen, wat het verrichten van bijzondere verrichtingen inhield. (Achtje, halve draai, slalom, denkbeeldige negen)

Ik wacht nog even op de ervaringen van de hier aanwezige collega motorrijders, volgende maand ben ik zelf aan de beurt!


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #5 Gepost op: 15 september 2014, 21:31:03
Citaat van: Maxx link=msg=1295775 date=1410808949
In mijn ogen bijzonder dat je naar een rijopleiding gaat om motoragent te worden, zonder enige ervaring met het rijden op een motor. In een recente (digitale) uitgave van de nieuwsbrief v/d Politieacademie staat een uitgebreid artikel over de basis rijopleiding. Daar ga je een hoop informatie in vinden.
https://www.politieacademie.nl/Documents/Reportage_OBMS_MotoPlus.pdf


JBV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Reactie #6 Gepost op: 17 september 2014, 09:40:19
Ik denk dat je t wel pittig gaat krijgen gezien je rijervaring. Aangezien je de MOR krijgt ga ik er van uit dat het de 4daagse rijopleiding van Amsterdam is. Ik heb deze vorige maand mogen doen, erg leuk maar veel te kort, en daarbij is er tijdens de rijopleiding ook nog iemand naar huis gestuurd welke niet aan het niveau kon voldoen.


rrpd

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 17 september 2014, 20:15:38
1 van de leukste dingen die je gaat krijgen bij de politie... het is echt gaaf. Je leert veel maar het is ook echt genieten. Je komt overal, ook in de mooiste gebieden. Met vrijstelling rijden, O&G etc. Geniet ervan!


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #8 Gepost op: 18 september 2014, 18:46:52
Ik ken ook een collega die zonder ervaring en vrijwel direct na het behalen van zijn A naar de rijopleiding (OBMS) ging. Hij had het behoorlijk zwaar, maar heeft het wel gehaald.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #9 Gepost op: 18 september 2014, 19:00:15
Ik ken dan weer sommige collega's die voor de opleiding even 1 a 2 rijlessen hebben gevolgd om de boel even op te frissen. Er schijnen nogal wat rijinstructeurs te zijn met een geschiedenis bij de politie die je graag even willen voorbereiden met wat nuttige tips etc.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.