Hier staat dat het gaat om de adefensie anbesteding met Renault's
http://www.ftm.nl/exclusive/corruptie-renault-dealer-vkv-loste-prive-auto-af-van-defensie-ambtenaar/Of de aanschaf van de Amaroks ook in twijfel getrokken kan worden .. geen idee.
Wel vind ik het raar dat eerst alle Mercedes G's onderhouden werd bij Defensie en dat die 1600 Amarok's bij de vw dealers onderhouden moeten worden.
Dan weet je toch zeker dat je als defensie meer kwijt bent? De VW dealer geeft je geen 55%-60% korting op de delen, die je bij de onderdelen grossier wel kan krijgen bij die aantallen.
"Omkoop praktijken " komen denk ik eerder voor bij grotere bedrijven.. dan bij de kleinere.
Wij zijn in het verleden ook een order misgelopen van de opbouw van een reddingsvoertuig en later kregen de leden van de reddingsbrigade een etentje van de opbouwer die wel de order had binnen gehaald.
Als klein bedrijf kan je gewoon niet dat risico lopen omdat bij uitkomst je faillissement dicht bij komt..
Ik hoop dat de nieuwe aanbesteding regionaal plaats gaat vinden. Voor de politie kan de aanrijdt tijd dan ernstig verkort worden. Als er bij ons een Ambulance met storing wordt gemeld, dan kan hij bijna altijd nog de zelfde dag gerepareerd worden.
En het is gunstig voor de MKB. De grote jongens zoals Honac,Marelko,signalis,W&G pakken dan evengoed hun marge op de delen.
De taart wordt dan in meerdere stukken verdeelt en de Politie hoeft niet duurder uit te zijn.