Politiemedewerkers verdacht van corruptie bij aanbesteding dienstauto's en portofoons

Auteur Topic: Politiemedewerkers verdacht van corruptie bij aanbesteding dienstauto's en portofoons  (gelezen 40384 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
VW / VAG zal zich niet mengen in de hele gang denk ik. PON heeft een iet wat andere werkwijze met de import van voertuigen dan de gemiddelde importeur.
Elk model uit de VAG groep welke door PON is geimporteerd is geheel eigendom van PON en zijn bij aflevering in NL volledig betaald. Daarna is wat betreft VAG elke relatie met afnemers geweest.

Eigenlijk is elk voertuig uit de VAG groep dus bij aanschaf door de consument al tweede hands  e050  98uiye
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: NikonDirk link=msg=1302192 date=1413395244
Het is toch niet te geloven dat het allemaal zomaar kan..  :-X
Ben ook benieuwd of VW Duitsland nog van zich laat horen.
Inderdaad ongelooflijk, en het kan zo dus niet  ;). VW Duitsland staat hier buiten, maar ook zei lopen nu een leuke order mis, en dat komt niet door eigen handelen.

Er was bij Pon nogal veel om gemoeid om deze order binnen te harken, daar zullen wel wat personen een bonus voor hebben gehad. Wel mooi dat het gerommel boven water komt.  O0

Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1302193 date=1413396007
Elk model uit de VAG groep welke door PON is geimporteerd is geheel eigendom van PON en zijn bij aflevering in NL volledig betaald.
Eigenlijk is elk voertuig uit de VAG groep dus bij aanschaf door de consument al tweede hands  
Als je het zo bekijkt.....  ^-^  Maar zolang het voertuig niet staat geregistreerd ( op kenteken gezet) en nagenoeg geen KM's heeft gemaakt zal iedereen het voertuig als nieuw beschouwen.  ;)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1302193 date=1413396007
VW / VAG zal zich niet mengen in de hele gang denk ik. PON heeft een iet wat andere werkwijze met de import van voertuigen dan de gemiddelde importeur.
Dat kan best zo zijn maar voor de burger is Volkswagen/PON betrokken bij corruptie. Dat lijkt mij voor het merk al geen goede reclame.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: NikonDirk link=msg=1302203 date=1413398471
Dat kan best zo zijn maar voor de burger is Volkswagen/PON betrokken bij corruptie. Dat lijkt mij voor het merk al geen goede reclame.

Inderdaad...

PON = Volkswagen (Nederland)

Kun je straks lachen, straks gooit PON dermate z'n ramen in dat de imagoschade Volkswagen doet besluiten om PON buitenspel te zetten...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Citaat van: Jerommeke link=msg=1302245 date=1413407658
Inderdaad...

PON = Volkswagen (Nederland)

Kun je straks lachen, straks gooit PON dermate z'n ramen in dat de imagoschade Volkswagen doet besluiten om PON buitenspel te zetten...
Daar dacht ik ook al aan. PON heeft zich behoorlijk in de nesten gewerkt.
Ik acht de kans groot, zeker als VW de politie, defensie en andere overheidsinstellingen als klant missen, dat VW besluit PON buiten spel te zetten en zelf de zaken rond importeren gaat regelen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Jerommeke link=msg=1302245 date=1413407658
Kun je straks lachen, straks gooit PON dermate z'n ramen in dat de imagoschade Volkswagen doet besluiten om PON buitenspel te zetten...

Dat zal je best eens tegen kunnen vallen. Dan mag namelijk VW een behoorlijk geldbedrag nog gaan betalen aan PON, ivm contractbreuk. Het is namelijk niet te bewijzen dat PON aan sich iets te verwijten valt.
De doorontwikkeling van de transporter wordt nog steeds hoofdzakelijk gedaan door Nederlandse ontwikkelaars in dienst van PON.
Bij mijn weten is PON ook 12% aandeelhouder van VW en 13% aandeelhouder van Porche.

Het is aan de oprichter van dit bedrijf te danken dat VW überhaupt een bestelauto afdeling heeft, PON dus laten vallen zou voor VW wel eens een groter blamage kunnen zijn dan men verwacht. Ik denk eerder dat het hele verkoopteam en management van PON het veld zal gaan ruimen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: HIT link=msg=1302263 date=1413444994
Dat zal je best eens tegen kunnen vallen. Dan mag namelijk VW een behoorlijk geldbedrag nog gaan betalen aan PON, ivm contractbreuk. Het is namelijk niet te bewijzen dat PON aan sich iets te verwijten valt.
De doorontwikkeling van de transporter wordt nog steeds hoofdzakelijk gedaan door Nederlandse ontwikkelaars in dienst van PON.
Bij mijn weten is PON ook 12% aandeelhouder van VW en 13% aandeelhouder van Porche.

Het is aan de oprichter van dit bedrijf te danken dat VW überhaupt een bestelauto afdeling heeft, PON dus laten vallen zou voor VW wel eens een groter blamage kunnen zijn dan men verwacht. Ik denk eerder dat het hele verkoopteam en management van PON het veld zal gaan ruimen.

Er moet inderdaad eerst eens duidelijk boven water komen waar de corruptie,fraude, steekpenningen etc. uit heeft bestaan en in welke mate en door wie met welk gezag. Pas als dat allemaal uiteindelijk duidelijk is geworden kun je de mogelijke gevolgen en consequenties voor PON etc. gaan bekijken.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Citaat van: HIT link=msg=1302263 date=1413444994
Dat zal je best eens tegen kunnen vallen. Dan mag namelijk VW een behoorlijk geldbedrag nog gaan betalen aan PON, ivm contractbreuk. Het is namelijk niet te bewijzen dat PON aan sich iets te verwijten valt.
De doorontwikkeling van de transporter wordt nog steeds hoofdzakelijk gedaan door Nederlandse ontwikkelaars in dienst van PON.
Bij mijn weten is PON ook 12% aandeelhouder van VW en 13% aandeelhouder van Porche.

Het is aan de oprichter van dit bedrijf te danken dat VW überhaupt een bestelauto afdeling heeft, PON dus laten vallen zou voor VW wel eens een groter blamage kunnen zijn dan men verwacht. Ik denk eerder dat het hele verkoopteam en management van PON het veld zal gaan ruimen.

Ik voel de liefde voor Pon/VW/Man ;)

Maar serieus, aan de inkoop kan binnen de politie organisatie is veel fout gegaan, maar wanneer je leest dat de "inkoop-top" allemaal pleziertjes zijn aangeboden, al dan niet in de vorm van het rijden in sportauto's kan je toch niet anders dan beginnen te denken dat "Pon" ook niet schoon is.

De corruptie binnen de politie organisatie moet ook mogelijk gemaakt worden door de verkopende kant alsware...

Dat Ben Pon het die van de spijltjes bus bij VW heeft neer gelegd betekend niet dat dit nu tevens de reden is dat VW überhaupt een bedrijfswagen afdeling heeft. Die had er in een later stadium ook wel kunnen komen. Weten wij veel....

Overigens, het hele gedoe begint nu ook al binnen de defensie organisatie, de aanbesteding van de Amarok's schijnt nu ook al discutabel te zijn. Feit is dat het nu zowel bij de Politie als bij Defensie hommels is, waar rook is, is vuur denk ik dan maar.

Als laatste, Pon Nederland is geen aandeelhouder in VW AG. Pon heeft wel aandeel in importeurschappen van VW in andere landen.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Citaat van: Jerommeke link=msg=1302245 date=1413407658
Kun je straks lachen, straks gooit PON dermate z'n ramen in dat de imagoschade Volkswagen doet besluiten om PON buitenspel te zetten...
Pon buitenspel zetten zou geen slimme zet zijn van VW Duitsland, Pon zet tenslotte heel wat voertuigen weg in NL, en kennelijk ook in andere landen.

Maar ik denk wel dat er achter de schermen een stevig woordje gesproken gaat worden tussen beide partijen, met dit soort orders moet zelfs Pon even aankloppen bij de toeleverancier en dus afspraken maken  ;)


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: NikonDirk link=msg=1302203 date=1413398471
Dat kan best zo zijn maar voor de burger is Volkswagen/PON betrokken bij corruptie. Dat lijkt mij voor het merk al geen goede reclame.

Hohoho.... Ik heb me niet helemaal goed uitgedrukt begrijp ik en als ik terug lees begrijp ik waar het fout is gegaan.

Met VW / VAG doelde ik niet op PON als de importeur maar op de fabrikant. VW Duitsland zal zich vanwege de werkwijze van PON niet als partij zien.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend