Gemaakt voor het politiewerk? Heb je denk ik nog nooit in een automaat van Ford gereden...
Ja ik wel, zowel US als EU en ze zijn allebei slecht. Maar om nou te zeggen dat de DSG beter is als die van Opel dan moet je wel gaan kijken naar welke bak je bedoeld. Opel levert via GM drie verschillende mogelijkheden en de meest gemonteerde in Nederland is de zogenaamde tour uitvoering, maar je hebt ook een bak voor sport en een bak voor werkauto's. Die gebouwd wordt in de roadster bijvoorbeeld kan de DSG op afstanden na niet aan tippen.
Ik ben een VW man in hart en nieren, maar de touran is voor de politie niet geschikt. Op papier en voor sommige inzetten wel, maar niet voor wat het moest doorgaan een auto voor elk werk.
Hoe bedoel je meer klachten? Onze Tourans staan vaker bij de dealer voor problemen aan het voertuig, dan dat er problemen waren met de nieuwe dakset en de besturing. Ik ben over de dakset heel tevreden en ook over het bedieningspaneel.
De uiteindelijke balk is ook niet de balk die in eerste instantie op de auto's zou komen, deze is nadat er commentaar op is geweest beduidend aangepast en nu ook een stuk betrouwbaarder. En eigenlijk is dat de conclusie over HONAC in het algemeen ( en dit is een persoonlijke conclusie ) dat er eerst wat wordt geprobeerd en pas na commentaar eindelijk aan de slag gaat om te leveren wat men aanbied.