Wat mij opvalt is dat in de vergunning door de gemeente niet wordt gerefereerd met onderwerp en datum aanvraag en dat is nmm toch wel gebruikelijk bij de beantwoording van een brief, c.q. aanvraag door een gemeente.
Zoals ik het opvat en begrijp is er helemaal geen aanvraag gedaan. De organisatoren zijn met de gemeente & burgemeester in overleg gegaan over het evenement en daarop heeft de gemeente in allerijl een briefje (lees: vergunning) opgesteld waarin toestemming wordt verleend.
Dus dan is men gewoon vergeten of vond men het simpelweg onnodig om een onderwerp op te schrijven en is voor de "datum aanvraag" niks in te vullen aangezien er geen schriftelijke aanvraag is geweest.
Dit is ook te halen uit onderstaande tekst
Net zoals vorig jaar heeft de Stichting Sterevenementen Haaksbergen het AutoMotorSportief evenement georganiseerd op dit terrein. Als onderdeel van de editie 2014 is in april van dit jaar een ambtelijk vooroverleg geweest in verband met datumbepaling en praktische zaken. Over de exacte invulling is toen nog niet gesproken, maar dit zou in lijn zijn met voorgaande edities.
Uit een eerste verkennend onderzoek naar de totstandkoming van de verleende vergunning voor het evenement is nu duidelijk geworden dat deze door de gemeente Haaksbergen in behandeling is genomen als een normale reguliere aanvraag. Deze is gemandateerd ambtelijk afgehandeld. Voor de vergunning is geen advies ingewonnen bij politie en brandweer, dit is bij een categorie A-evenement ook niet gebruikelijk.
Bron: Gemeente Haaksbergen
http://www.haaksbergen.nl/28559/Stand-van-zaken-na-48-uurNB: A-evenement: laag-risico evenement waarbij sprake is van een beperkte impact op de omgeving en de gevolgen voor het verkeer beperkt zijn
Bron: Rotterdam Festivals
http://www.rotterdamfestivals.nl/Assets/Uploads/Documents/Vergunningen/internet%20schema.pdfWat opvalt is dat er verder nooit meer gesproken wordt over een ander overleg of een schriftelijke aanvraag later in het jaar.
Mogelijk hebben organisatoren net voor het festival gemerkt dat er nog geen vergunning was en hebben toen de burgemeester gecontacteerd.
Vandaar ook dat de datumstempel op de vergunning dateert dan 24 sept. (4 dagen voor het incident). Terwijl een vergunning (dacht ik) minimaal 7/14 dagen van te voren afgegeven dient te worden zodat belanghebbenden etc. tijdig bezwaar kunnen maken.