Plaats hier foto's van Magirus-Deutz voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Magirus-Deutz voertuigen  (gelezen 118256 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #130 Gepost op: 31 december 2005, 22:33:47
Spuitwagens hebben we niet; waterwerpers wel en dit is inderdaad 1 van de oude waterwerpers. ;)
greetz,  Enrique


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #131 Gepost op: 31 december 2005, 23:07:19
lijkt wel een oude ME spuitwagen van de politie :D :o :D ;) :)

mooi ding

Klopt dit is de voorloper van de terberg waterwerper

[verwijderd door de beheerder]


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #132 Gepost op: 31 december 2005, 23:07:40
en nog een van de achterzijde

[verwijderd door de beheerder]


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #133 Gepost op: 1 januari 2006, 13:47:15
Rick

weet jij precies hoeveel van deze Magirus-Deutz waterwerpers er geleverd zijn. op deze foto zie ik er twee. weet wel dat ze geleverd zijn door Motorkracht uit Hoogeveen. en dat de Mercedes-Benz waterwerper die hierna kwam weer bij Kronenburg opgebouwd was.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #134 Gepost op: 1 januari 2006, 13:54:42
Klopt dit is de voorloper van de terberg waterwerper

later is het Magirus-Deutz embleem vervangen door een ronde plaat om de luchtfan te beschermen die hier achter zit. je kan hem nog net zie zitten op de foto van de voorkant. de Magirus-Deutz had namelijk een luchtgekoelde motor welk voorzien was van een luchtfan voor koeling. een goed gerichte balk door het gaas en de motor loopt vast. vandaar dat er later een ronde schijf ervoor werd geplaatst om dit te voorkomen. trouwens er is een exemplaar nog aanwezig nu, in particulierbezit.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #135 Gepost op: 1 januari 2006, 14:32:30
Rick

weet jij precies hoeveel van deze Magirus-Deutz waterwerpers er geleverd zijn. op deze foto zie ik er twee. weet wel dat ze geleverd zijn door Motorkracht uit Hoogeveen. en dat de Mercedes-Benz waterwerper die hierna kwam weer bij Kronenburg opgebouwd was.

Als het goed is had men er vijf


N9213Q

  • Gast
Reactie #136 Gepost op: 1 januari 2006, 14:39:44
Klopt dit is de voorloper van de terberg waterwerper
En die stamt -bij benadering- uit het jaar?  :)


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #137 Gepost op: 1 januari 2006, 14:44:02
Voor de liefhebbers ik heb nog wat foto's gevonden van het voertuig




foto's afkomstig van Historische Collectie Politie Rotterdam-Rijnmond


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #138 Gepost op: 1 januari 2006, 14:48:13
En die stamt -bij benadering- uit het jaar?  :)

Hij stamt van voor 1988, ik dacht dat deze voertuigen omstreeks 1975 geleverd waren maar dat weet ik niet zeker


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #139 Gepost op: 2 januari 2006, 19:53:44
de serie waterwerpers op Eckhauber chassis zijn uit 1968. het gaat hier om een Magirus-Deutz 156D15A chassis met een Motorkracht opbouw en een Deutz pompmotor gekoppeld aan een Magirus pomp. volgens Rick zouden het er 5 zijn. ik heb zelf in mijn archief helaas maar vier kentekens kunnen terug vinden. ook ben ik er inmiddels achter gekomen dat de laatste overgebleven exemplaar inmiddels door zijn huidige eigenaar is verbouwd tot camper, hierbij is de gehele achteropbouw en de herkenbare koepel verdwenen en vervangen door een nieuwe opbouw. de Mercedes-Benz waterwerper was uit 1976 en ik weet het niet zeker maar volgens mijn waren dat er twee. een hiervan bevind zich nu in de collectie van het politiemuseum in Apeldoorn. 
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief