Hey ND,
Tnx! De N3's worden primair niet gebruikt voor beloodsingen. Ze zijn uitermate geschikt voor offshore werkzaamheden vanwege hun single engine preformence.
Maar voor het loodswezen staan er 2 kisten stby met 3 double seat's ( 1 foreward facing, next to the liferaft, and 2 backward facing ). Uiteraard met hoist. De SAR kist heeft daarintegen een searchlight, 2 roof dinghies ( om ruimte te besparen), een wetfloor en de foreward facing seat is weg om de strecher kwijt te kunnen die over dwars de cabin in word geschoven. Het blijft natuurlijk behelpen qua ruimte, want de N3 is net zo groot als de lynx wat ik me kan herinneren uit mijn marine tijd. De dokter heeft 4 koffers mee die achter de strecher kwijt kunnen. Tja, het is geen S61 of 225 die alle ruimte heeft, het blijft behelpen. Helaas ook geen Flir of bubble window maar daar vroegen ze ook niet om. Het blijft heel basic.
Hopelijk word het SAR in de toekomst geprivatiseerd en kunnen we wat professioneler te werk gaan met bv de eurocopter 175 waar NHV er 4 van besteld heeft. Dual hoist, bubble window, wet floor, flir, all weather radar, ect.....
Grtz,
Martijn