Jonge agenten dreigen met vertrek om saaie klusjes

Auteur Topic: Jonge agenten dreigen met vertrek om saaie klusjes  (gelezen 8382 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2014, 12:55:03
Citaat van: scorpionadvies link=msg=1302529 date=1413546315
Is het gerechtvaardigd om te stellen dat jonge politiemensen veel te hoge verwachtingen hebben bij aanvang dienst ?

En daarop hun investeringen hebben gebaseerd ?

Heeft men een verkeerd beeld van het totale scala aan werkzaamheden wat een agent zou kunnen moeten gaan uitvoeren

Als je als (hoofd)agent hebt gesolliciteerd bij de politie is er nergens sprake van werkzaamheden als arrestantenwacht (normaliter BOA, of surveillant) of diensten op het servicecentrum (meestal BOA).

Er zijn korpsen waar studenten, na afronding van hun studie, eerst een half jaar op de recherche unit worden geplaatst. Daar bouw je ook een ervaring op in het afhandelen van schriftelijk werk.

Met de komst van de Nationale Politie zijn er natuurlijk wel wat dingen veranderd, als je bij een voormalig regiokorps hebt gesolliciteerd wat opeens de hele provincie blijkt te gaan worden, zou je met woon-werk verkeer wel eens een probleem kunnen krijgen.

Als niet bestaand voorbeeld:
Collega woont in Alphen a/d Rijn, zit in de opleiding bij Kennemerland (4-jarig traject en dus al begonnen voor de komst van de Nationale Politie en dus ook eerst in dienst geweest bij Kennemerland) en krijgt na de opleiding te horen dat ze in Schagen wordt geplaatst.
Een afstand van pakweg 85km enkele reis. Terwijl het meest extreme in de oude regio 46 km zou betreffen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2014, 12:57:51
Citaat van: AureliusM link=msg=1302862 date=1413715788
Daar moet je toch een opleiding voor genoten hebben, werken op de MK?
Ik denk dat de media met 'meldkamer' bedoelen, het regionaal servicecentrum/politieservicelijn (0900-8844).


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #12 Gepost op: 20 oktober 2014, 16:18:31
Citaat van: Jerommeke link=msg=1303048 date=1413802503
Als je als (hoofd)agent hebt gesolliciteerd bij de politie is er nergens sprake van werkzaamheden als arrestantenwacht (normaliter BOA, of surveillant) of diensten op het servicecentrum (meestal BOA).



Dan moet je eens met studenten van Utrecht gaan babbelen. Die worden al sinds jaren na de opleiding eerst een half jaar op het arrestantencomplex geplaatst. En inmiddels moeten er ook studenten van Flevoland naar toe. En allemaal gewoon agenten en hoofdagenten.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Security guard

  • Mobiel surveillant
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • Haal het beste uit jezelf. ;-)
Reactie #13 Gepost op: 20 oktober 2014, 16:41:14
Citaat van: DiNozzo link=msg=1303105 date=1413814711
Dan moet je eens met studenten van Utrecht gaan babbelen. Die worden al sinds jaren na de opleiding eerst een half jaar op het arrestantencomplex geplaatst. En inmiddels moeten er ook studenten van Flevoland naar toe. En allemaal gewoon agenten en hoofdagenten.

Echt een slechte zaak. Als agent / hoofdagent hoor je gewoon op de straat thuis, surveillant kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar het liefst gewoon BOA's.
Het is absoluut geen min werk, juist heel mooi werk, ik heb ten tijde van mijn surveillanten periode in Amsterdam de "bekendste" criminelen gezien in het cellencomplex.
Daarnaast ook heftige en "spannende" situaties ondervonden, vergeet niet dat de meeste nog maar net van straat geplukt zijn.

Stel dat het verplicht 1x 3/4 maanden is dan zou ik zeggen, niet zeuren en gaan met die banaan, er valt echt een hoop te leren in het cellencomplex.
Je word in ieder geval een kei in het bemiddelen, het insluiten (fouilleren) van verdachten en ga zo maar door, dit kun je dan weer mee nemen wanneer je op straat je werk zal gaan doen.

Mijn vraag, is het 1 malig die 6 maanden cellencomplex?
Verleden: Ex politiemedewerker AA - Surveillant A + B (2010)  - Politiemedewerker (tot mei 2013)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #14 Gepost op: 20 oktober 2014, 17:51:43
Volgens mij wel.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #15 Gepost op: 21 oktober 2014, 11:36:19
Citaat
Als je als (hoofd)agent hebt gesolliciteerd bij de politie is er nergens sprake van werkzaamheden als arrestantenwacht (normaliter BOA, of surveillant) of diensten op het servicecentrum (meestal BOA).

In Brabant-Oost is dat nu dus wel gedaan. Studenten die klaar zijn, worden hoofdagent en moeten een half jaar op het servicecenter gaan werken. Overigens niet zo dat dat bij iedereen zo is hoor. Ik ken er twee, en voor zover ik weet is dit in het verleden nooit eerder gebeurd.


Matth

  • Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 457
Reactie #16 Gepost op: 21 oktober 2014, 12:00:48
Citaat van: Meneer link=msg=1303255 date=1413884179
In Brabant-Oost is dat nu dus wel gedaan. Studenten die klaar zijn, worden hoofdagent en moeten een half jaar op het servicecenter gaan werken. Overigens niet zo dat dat bij iedereen zo is hoor. Ik ken er twee, en voor zover ik weet is dit in het verleden nooit eerder gebeurd.

Niet overdrijven gaat over 4 periodes


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #17 Gepost op: 27 oktober 2014, 00:33:45
Citaat van: DiNozzo link=msg=1303105 date=1413814711
Dan moet je eens met studenten van Utrecht gaan babbelen. Die worden al sinds jaren na de opleiding eerst een half jaar op het arrestantencomplex geplaatst. En inmiddels moeten er ook studenten van Flevoland naar toe. En allemaal gewoon agenten en hoofdagenten.
Inmiddels is dit slechts één hele periode geworden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #18 Gepost op: 27 oktober 2014, 03:14:11
Citaat van: DiNozzo link=msg=1303105 date=1413814711
Dan moet je eens met studenten van Utrecht gaan babbelen. Die worden al sinds jaren na de opleiding eerst een half jaar op het arrestantencomplex geplaatst. En inmiddels moeten er ook studenten van Flevoland naar toe. En allemaal gewoon agenten en hoofdagenten.

Wat ik bedoel, is dat het nergens in de werkzaamheden omschreven staat... Tenzij ze daar een ander contract hebben getekend.
Het enige zinnetje wat ik ken, wat afwijkt van de normale werkzaamheden is dat je ingezet kunt gaan worden voor de mobiele eenheid...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Doorn

  • Senior GGP
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #19 Gepost op: 27 oktober 2014, 17:59:52
Ik geloof dat de huidige plaatsingsperikelen uiteindelijk ook terug te voeren zijn op het feit dat het beheer van het korps inmiddels in handen ligt van de heer Opstelten. In de inrichtingsplannen staat heel duidelijk omschreven hoeveel medewerkers ieder basisteam hoort te hebben en deze komen niet altijd overeen met de aantallen die de voorheen zelfstandige korpsen hanteerden. Daardoor zijn er in sommige regio's meer studenten bezig met hun opleiding dan er daadwerkelijk nodig zijn. Dit leidt tot onder- en overbezetting, terwijl er vanaf 2015 wel gewerkt moet worden in de richting van de inrichtingsplannen. Zodoende worden studenten überhaupt niet meer geplaatst in teams waar nu al een overbezetting heerst en worden ze daarnaast gebruikt (of misbruikt?) op plekken waar een tekort aan personeel bestaat.
Waakzaam en dienstbaar aan de waarden van de rechtsstaat.