Dan moet je eens met studenten van Utrecht gaan babbelen. Die worden al sinds jaren na de opleiding eerst een half jaar op het arrestantencomplex geplaatst. En inmiddels moeten er ook studenten van Flevoland naar toe. En allemaal gewoon agenten en hoofdagenten.
Echt een slechte zaak. Als agent / hoofdagent hoor je gewoon op de straat thuis, surveillant kan ik me nog wel wat bij voorstellen, maar het liefst gewoon BOA's.
Het is absoluut geen min werk, juist heel mooi werk, ik heb ten tijde van mijn surveillanten periode in Amsterdam de "bekendste" criminelen gezien in het cellencomplex.
Daarnaast ook heftige en "spannende" situaties ondervonden, vergeet niet dat de meeste nog maar net van straat geplukt zijn.
Stel dat het verplicht 1x 3/4 maanden is dan zou ik zeggen, niet zeuren en gaan met die banaan, er valt echt een hoop te leren in het cellencomplex.
Je word in ieder geval een kei in het bemiddelen, het insluiten (fouilleren) van verdachten en ga zo maar door, dit kun je dan weer mee nemen wanneer je op straat je werk zal gaan doen.
Mijn vraag, is het 1 malig die 6 maanden cellencomplex?