Met de opmerking van HIT ben ik het niet eens: Weggebruikers zijn verplicht te stoppen voor een rode lamp (art.83RVV); een spiegelei is daarbij niet noodzakelijk.
In de bijlagen staat duidelijk omschreven wat de rode lamp in houdt, als je de tekening erbij bekijkt zie je dat dat het zogenaamde spiegelei is. Daarbij is de cone op de zaklamp geen rode lamp zoals omschreven.
Van oudsher wordt de rode lamp verticaal bewogen (ik onderschrijf volledig de opmerking van Dion mbt. de zichtbaarheid) maar kon nergens vinden waar dat is voorgeschreven. (Overige tekens met een rode lamp vind ik discutabel, maar, zoals HIT opmerkt, is daar in een andere topic al over gediscussieerd)
In de 26 jaar dat ik nu met het verkeer bezig ben is het nog nooit zo aangeleerd en staat het ook nergens beschreven. Nergens maar dan ook helemaal nergens staat beschreven dat het teken gegeven met een rode cone ook een stopteken is. Weggebruikers stoppen omdat men ziet dat de rechterarm omhoog gaat en zij worden aangeduid.
Het heen en weer bewegen wordt van oudsher gebruikt om op te zwaaien,geven van een rijdteken en snelheid te verminderen.
Overigens zou het wel een goed iets zijn als men tekens met een maglite met cone of rode lamp ansich gaat opnemen in het RVV.