GRIP 2 (uitval elektriciteit Laurentius Ziekenhuis) Monseigneur Driessenstraat - Roermond 21-10-2014

Auteur Topic: GRIP 2 (uitval elektriciteit Laurentius Ziekenhuis) Monseigneur Driessenstraat - Roermond 21-10-2014  (gelezen 13427 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Nils

• Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
    • AmbuMedia
Citaat van: rsc link=msg=1303340 date=1413900833
Een soort AED dus  :D

Nee, in dat opzicht eerder een ICD.   :)

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Citaat van: mark hes link=msg=1303331 date=1413899717
Een accu pakket om de noodstroom aggregaat (verbrandingsmotor) te starten.

Je auto heeft ook een accu waar de start energie vandaan komt, maar het accu pakket van de aggregaat zal een tikkeltje groter zijn want laatst genoemde moet een heel ziekenhuis van stroom voorzien.  :)

Een auto start ook wel eens niet, maarjah dit moment is natuurlijk wel erg onhandig.
Dat snap ik ook. Ben wel benieuwd of bekend wordt waardoor het misging. Ik ga ervan uit dat test starten van zo'n installatie met accu's wordt gedaan en niet per ongeluk op netspanning.

mark hes

• Senior gebruiker
Citaat van: JJ75 link=msg=1303343 date=1413901381
Dat snap ik ook. Ben wel benieuwd of bekend wordt waardoor het misging. Ik ga ervan uit dat test starten van zo'n installatie met accu's wordt gedaan en niet per ongeluk op netspanning.
;)   ..  dat vraag ik me dus inderdaad ook af, kan me echt niet voorstellen dat de noodaggregaat met netspanning gestart kan worden, want dan zou dit naar mijn mening een waardeloos systeem zijn.
Ik kan me ook niet voorstellen dat deze noodaggregaat geen zelfstandige energie voorziening heeft (start accu) want vanaf het ''ziekenhuis accupakket'' starten lijkt me ook niet echt de meest optimale uitvoering, die aggregaat moet onder alle omstandigheden zelfstandig kunnen starten en kunnen draaien.

Een leraar auto techniek heeft me ooit eens verteld dat sommige ziekenhuizen een V8 motor in de kelder hebben staan, vergelijkbaar met de motor van een Chevy ambu, als noodstroom voorziening.

In dit geval zien we dat het niet werkt, maar ik ben wel benieuwd wat er uit het onderzoek komt, want ik heb het idee dat de huidige informatie niet helemaal klopt. Wat heb je aan een noodaggregaat als deze vanaf een noodstroomvoorziening gestart moet worden terwijl deze noodstroom niet werkt, die aggregaat had als eerste moeten draaien, al was het maar als een soort back-up van het accupakket dat dan ook gelijktijdig kan worden bijgeladen.  :-X  :-\

jelte

• Forum gebruiker
De accu's zullen wel leeg of kapot zijn. Ook de lader kan het begeven hebben welke de accu's normaal via netstroom oplaadt. Zoiets zal het wel zijn kan me niet voorstellen dat je een aggregaat die gebruikt wordt als er geen stroom meer is laat starten op stroom die er niet is. Het onderzoek maar afwachten lijkt me en dan heel hard lachen mocht het echt zo zijn.

CMKmaat

• What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Het is te belachelijk voor woorden dit.
Echt.

Wij hebben ook een no-break installatie.
Die wordt regelmatig getest. KLAK. Grote zwarte hendel over.
De UPS levert de stroom 24/7 maar wordt niet meer gevoed vanuit het openbare net.
Indien blijkt dat de stroomvoorziening niet binnen één minuut hersteld is weet iedereen in de omgeving dat het aggregaat opstart, (Bak met herrie) instelt (wisseling in toerental) en onder belasting gezet wordt (dikke zwarte rook in plaats van blauwe doorzichtige rook)

Waarom is dat bij een ziekenhuis niet?
(schijnbaar is beveiliging niet de enige sluitpost)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.

xangadib

• IvP
  • Forum gebruiker
De meeste ziekenhuizen hebben een no break installatie, of iets vergelijkbaars. Altijd met een accupakket om de tijd te overbruggen die een aggregaat of vergelijkbaar nodig heeft om op te starten en in te stellen. De vraag is interessant waarom hier iets niet gewerkt heeft. Want echt die dingen worden regelmatig getest en dan niet voor de lol, maar onder belasting. Juist om problemen voor te zijn.

Ik heb voor mijn vorige werk regelmatig deze test mogen bij wonen, altijd spannend wat er mis zou gaan. Meestal waren de fouten/problemen er na de eerste twee testen wel verholpen.
Digitaal onderzoek

mark hes

• Senior gebruiker
Citaat van: xangadib link=msg=1303398 date=1413913978
De meeste ziekenhuizen hebben een no break installatie, of iets vergelijkbaars. Altijd met een accupakket om de tijd te overbruggen die een aggregaat of vergelijkbaar nodig heeft om op te starten en in te stellen.

de startstroom voor de noodaggregaat.. is die afkomstig van het accupakket, of komt deze van een accu die bij de aggregaat zelf hoort?

jadjong

• Senior gebruiker
Citaat van: mark hes link=msg=1303420 date=1413917430
de startstroom voor de noodaggregaat.. is die afkomstig van het accupakket, of komt deze van een accu die bij de aggregaat zelf hoort?
Kan beide.

mark hes

• Senior gebruiker
Citaat van: jadjong link=msg=1303430 date=1413918581
Kan beide.
oke..  als extra zekerheid. Dan is het helemaal vreemd dat de aggregaat het niet deed, want dan zou zowel netstroom, accupakket en accu van de aggregaat storing hebben gehad. het is een motor, daar kan ook wel eens wat mee zijn, we wachten het onderzoek maar af....  ???   ;)

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Als ik RTL Text p114 mag geloven dan ging het ziekenhuis er van uit dat de noodstroomvoorziening aanstond, maar ontdekte Enexis dat dat niet het geval was..

CN NRK