De KNRM staat het hele jaar door weer of geen weer, dag of nacht, doordeweeks of zondag klaar om mensen met problemen op het water te helpen! Van matroos tot kapitein (incl. papagaai en van pleziervaart tot supertankers)
Van jaar tot jaar
Ondanks alle veranderingen die er vooral op technische gebied hebben plaatsgevonden, is de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij door de jaren heen vooral zichzelf gebleven: een zelfstandige, ongesubsidieerde organisatie, die hoofdzakelijk met vrijwillige krachten en ondersteund door vrijwillige bijdragen, hulp biedt aan in nood verkerende zeevarenden. Daarbij heeft de organisatie altijd kunnen rekenen op voldoende moedige mannen, die hun leven waagden voor dat van een ander. Die vrijwilligers vormen vanaf de oprichting in 1824 het hart van de Redding Maatschappij. Dorus Rijkers en Mees Toxopeus werden bekende namen in de vaderlandse geschiedenis. Duizenden anderen zijn, terwijl ze dezelfde inzet, moed en bewogenheid toonden, altijd anoniem gebleven.
In de toekomst wenst de KNRM haar overwegend zelfstandige karakter te behouden. Op die manier kan de Redding Maatschappij haar eigen koers blijven varen. En de KNRM wil blijven investeren in vlootvernieuwing en uitgebreide opleidingen (navigatie, communicatie, zeesurvival, EHBO, reanimatie, traumaverwerking, etc.) voor haar bemanningen. Vandaar dat de KNRM haar donateurbestand wil uitbreiden.
Daarom kan je donateur worden op deze link:
http://www.knrm.nl/Donaties/01Redder_aan_wal/Wordt_donateur/waarbij je ook nog eens een boek krijgt EN je mag mee varen met de reddingboot dag!
Ik ben al jaren donateur en ik blijf het een machtige organisatie vinden (jammer dat ze hier niet zitten anders zouden ze er zeker een vrijwilliger bij krijgen)
(voor onze moderators, ik heb em hier neer gezet omdat er mensen zijn die het reddingboten topic niet lezen)
VOOR MEER INFO:
www.knrm.nl