Koninklijke Nederlandse Reddings Maatschappij Redders aan Wal

Auteur Topic: Koninklijke Nederlandse Reddings Maatschappij Redders aan Wal  (gelezen 2598 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
De KNRM staat het hele jaar door weer of geen weer, dag of nacht, doordeweeks of zondag klaar om mensen met problemen op het water te helpen! Van matroos tot kapitein (incl. papagaai en van pleziervaart tot supertankers)

Van jaar tot jaar
Ondanks alle veranderingen die er vooral op technische gebied hebben plaatsgevonden, is de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij door de jaren heen vooral zichzelf gebleven: een zelfstandige, ongesubsidieerde organisatie, die hoofdzakelijk met vrijwillige krachten en ondersteund door vrijwillige bijdragen, hulp biedt aan in nood verkerende zeevarenden. Daarbij heeft de organisatie altijd kunnen rekenen op voldoende moedige mannen, die hun leven waagden voor dat van een ander. Die vrijwilligers vormen vanaf de oprichting in 1824 het hart van de Redding Maatschappij. Dorus Rijkers en Mees Toxopeus werden bekende namen in de vaderlandse geschiedenis. Duizenden anderen zijn, terwijl ze dezelfde inzet, moed en bewogenheid toonden, altijd anoniem gebleven.
In de toekomst wenst de KNRM haar overwegend zelfstandige karakter te behouden. Op die manier kan de Redding Maatschappij haar eigen koers blijven varen. En de KNRM wil blijven investeren in vlootvernieuwing en uitgebreide opleidingen (navigatie, communicatie, zeesurvival, EHBO, reanimatie, traumaverwerking, etc.) voor haar bemanningen. Vandaar dat de KNRM haar donateurbestand wil uitbreiden.

Daarom kan je donateur worden op deze link:

http://www.knrm.nl/Donaties/01Redder_aan_wal/Wordt_donateur/

waarbij je ook nog eens een boek krijgt EN je mag mee varen met de reddingboot dag!

Ik ben al jaren donateur en ik blijf het een machtige organisatie vinden (jammer dat ze hier niet zitten anders zouden ze er zeker een vrijwilliger bij krijgen)

(voor onze moderators, ik heb em hier neer gezet omdat er mensen zijn die het reddingboten topic niet lezen)

VOOR MEER INFO:

www.knrm.nl

GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 20 juli 2005, 21:28:34
Al een jaar of wat ben ik redder aan wal,mede door mijn achtergrond kwa reddingsbrigade!
  Ta

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 20 juli 2005, 21:44:29
Ben al jaren redder aan de wal. is ook niet verwonderend kom namelijk van de kust. daarnaast uit een redersfamilie die altijd iets met de KNRM en haar voorganger KNZHRM van doen hadden. als ik niet de kust had verlaten dat had ik zeker deel uitgemaakt van deze organisatie. ook al door het feit dat ik verschillende bemanningsleden kenden bij naam en toe naam. ook de reddingboten zelf waren mijn niet onbekend zoals de Neeltje Jacoba, Johanna Louisa en de strandreddingboten zoals Jhr.Ortt. natuurlijk is het goed dat er gezorgd word dat er meer Redders aan de Wal komen. want het is nog steeds een zelfstandige geheel op vrijwilligers werkende organisatie die al sinds 1824 actief is. een heel goed doel 
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2005, 22:07:21
Ik ben het nog niet, maar dat wil ik in de toekomst wel (op niet al te lange termijn). Ik wil eerst een contstant inkomen hebben, voordat ik donateur van het een of ander word.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Colin

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 21 juli 2005, 21:22:33
Wij zijn nu iets meer dan twee jaar donateur.
Groeten, Colin

petradejonge

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 juli 2005, 14:47:04
Ben nog geen redster aan de wal, maar ga me binnenkort aanmelden.  ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 6 november 2005, 19:31:28
De KNRM heeft het al weer erg druk deze dagen, vergeet ze daarom niet ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Colin

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 8 november 2005, 19:13:56
Ik denk er elke dag aan. ;D
Groeten, Colin

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 8 november 2005, 20:32:09
Ik GA me zeker aanmelden!  ;) Heb nu nog zo heel veel te besteden!  ::) Even wachten totdat ik écht werk denk ik!  :P
343, never forget.

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 8 november 2005, 21:58:37
Ik ben ook al zo'n 2,5 jaar redder aan wal  :)
Nurse powerrrrr