Indaad bizar om te zien en ook vooral naar mijn gevoel de snelheid die op de matrix staat aangegeven niet aanhouden als maximum snelheid.
3 minuten uit het leven van een pijlwagen.
Gepubliceerd op 1 aug. 2012 plopnl1
locatie: buiten ring A10 tussen de toerit van de A2 en afrit S111 (amstel bus.. park).
situatie: voor werkzaamheden (infra en maaien) aan de buitenberm/afritten van de A10 is strook 3 en 4 afgezet.
op de toerit vanaf de A2 is strook 2 afgezet.
afrit S111 is verkort neer gezet.
alles staat precies op de manier die is aangevraagt en goed gekeurd door RWS.
Deze situatie is wel heel extreem hoor. Ik kan helaas niet echt inschatten wat er nog voor deze actiewagen staat aan afzetting, maar zo extreem als wat hier gebeurt is echt bizar. Mijn ervaring met RWS is ook niet altijd goed. Er wordt wel vaker wat goed gekeurd wat in de praktijk uiteindelijk helemaal niet zo veilig is als dat het op papier lijkt.
En het verkeer wat er veel te hard voorbij rijdt, dat is helaas dagelijkse kost!
In 2008 zat ik een aantal weken in de Schipholtunnel en daar hebben we met veel 4-en en 5-en de KLPD bij kunnen betrekken. Na een 3 tal uren kwam de vriendelijke man met zijn handen in het haar melden dat het niet bij te benen was! Het getal '70' stond bij een hoop bestuurders niet op het display. Om nog maar te zwijgen over de bestuurders die door de kruizen heen gingen als om 00:00 de afzetting om ging van 2 naar 4 rijstroken.
Kort samen gevat, het werken langs de weg is gewoon gevaarlijk. Niet zozeer de werkzaamheden, maar de factoren waar je nou juist geen controle over hebt maken het werk verdomde gevaarlijk. En zolang je dat in het achterhoofd houdt, blijf je scherp. Ik in ieder geval wel (ondanks dat hebben ze bij mij ook wel eens de kegels achter mij vandaan gereden).