Het maakt niet uit tot hoe laat je dit soort evenementen laat duren. Men heeft er voor betaald en dus wil men alles mee maken, en blijft dus zo lang mogelijk. En dan hebben ze nog geen eens ongelijk, maar het zorgt er wel voor dat je dus met dit soort problemen wordt geconfronteerd.
Zoals ik al eerder vertelde, dit soort taferelen zie je ook in in zekere zin bij Lowlands. Zeker bij het open gaan van de campings, en het sluiten van de campings. Dan hoef je niet te denken dat je even via de dijk van Harderwijk naar Elburg kan rijden. Je staat dan gewoon vast. Ik heb het zelf aan den lijve ondervonden, en met kunst en vliegwerk heb ik het toch voor elkaar gekregen via allerlei polderweggetjes om toch op tijd op het Lowlandsterrein te komen om daar aan het werk te gaan. Nu ga ik gewoon veel eerder weg, en maar meteen omrijden via Biddinghuizen en dan gaat het redelijk.
En ja, als je weet dat je met de trein en bus bent gekomen, en dus afhankelijk bent van de trein en bus om weer naar huis te kunnen dien je toch wel zelf rekening mee te houden dat het wel eens druk kan zijn. En je zelf iets aan planning van je terugreis dient te doen.