Voor mijn werk kom ik ook zeer veel op industrieterreinen en ik snap de problematiek. Zeker bij de nieuwere terreinen daar is de navigatie niet altijd up-to-date. Wat ik altijd wel makkelijk vind is om dan gewoon de naam van het bedrijf te vragen/op te zoeken. Want zeker op de industrieterreinen hebben de bedrijven wel iets van een logo of vlag aan hun pand/hek hangen waardoor je weet waar je moet zijn.
Daarnaast is het ook wel van belang dat je beetje plaatselijke bekendheid hebt. Hierdoor scheelt het al heel erg dat je met slechts enkele gegevens zo weet waar je moet zijn. Uit de vragen en antwoorden van de topicstarter begrijp ik dat deze in de postindustrie werkt. Vroeger was het zo dat de bezorger (zowel post als pakket) precies wist wie waar woonde en hoe hij/zij kon handelen in bepaalde situaties. Dit is helaas niet meer omdat er geen echte bezorgers meer zijn. Excuses als er mensen zijn die zich aangesproken voelen, maar de mensen die bij mij in de omgeving de post/pakketten bezorgen zijn bijna allemaal part-timers die als je geluk hebt minimaal 2 keer per week langs komen. Heb het wel eens in de gaten gehouden en ik zag in 2 a 3 weken tijd bijna elke dag wel een andere bezorger. Hierdoor verlies je een heleboel kennis en ervaring qua plaats.
En wat betreft de benummering in de buitengebieden. Als jullie hiermee de gele vierkantjes bedoelen dan zie ik deze eigenlijk in het gehele land. En ja dit maakt het een stuk makkelijker om er achter te komen welk huis waar staat. Want vroeger kon je nog wel eens de nummers lezen op de groene bus bij de oprit, maar voor 's nachts was het toch wel lastig omdat deze niet te lezen waren dan. Ik had altijd begrepen dat deze door de gemeente/kadaster werd geplaatst om duidelijk te laten zien bij welk kavel men zich bevond.