Graag zou ik jullie mening eens willen horen over de volgende situatie:
Automobilist strand met pech op de vluchtstrook, 300m voor het tankstation langs de autosnelweg.
De automobilist denkt, ik moet zorgen dat ik hier weg kom en begint zijn wagen te duwen (samen met een inzittende van een andere auto) over de vluchtstrook richting PP van het tankstation.
Op dat moment komt er Politie aangereden, stapt uit en geeft de automobilist/bestuurder een gigantische uitbrander! Vervolgens begeleiden ze het convoi richting PP van het tankstation. Daar schrijft oom agent een bekeuring uit m.b.t. bovenstaande situatie (volgens mij is dit niet met 100euro betaald) De man was nog zo onder de indruk van het voorval, dat ie ook nog zijn pechhulp organisatie moest bellen voor hulp aan zijn auto. De pechhulpmonteur stelde vast, dat de distributieriem was gebroken en dat verder rijden onmogelijk was. (zware schade aan de motor dus) Er werd transport voor de auto en de man geregeld, naar het huisadres.
Na als eerste een beste uitbrander van oom agent gehad te hebben, wat is de toegevoegde waarde om ook nog een beste bekeuring uit te schrijven... Naar mijn mening was een beste uitbrander voldoende geweest en het effect het zelfde?
Vraag eens 10 automobilisten: Wat doet u als u met pech strand op de vluchtstrook van de autosnelweg..? Ik bel; mijn man/vriend/buurman, mijn garage, mijn pechhulp organisatie en m.b.t. bovenstaande situatie, ik duw mijn auto naar de pp van het tankstation, want daar sta ik dicht bij en sta ik veiliger. Omdat men het gewoon niet weet hoe men moet handelen.
Autorijdend NL is op dit vlak niet op de hoogte hoe het dan wel/niet moet. Daarbij durft men vaak ook niet 112 te bellen want dit is alleen voor noodgevallen toch! Pech is toch geen noodgeval?
Groet,
Occasion.
Ps man/bestuurder stond na 45min, nog te trillen op z'n benen van het hele voorval.