Hoe kun en wil je gebruik maken van skills van je aangemelde personen terwijl je niet eens weet welke skills je deelnemers bezitten ?? Verder dan mijn facebookprofiel en NAW gegevens hoef ik niets aan te geven. Of gaan we een berichtje verzenden aan 35000 deelnemers en daarin vermelden welke skills we zoeken... en dan hopen dat alleen die mensen reageren. Lijkt mij een behoorlijk lang bericht worden of we gaan iedereen oproepen maar de mensen die niet de noodzakelijke skills bezitten sturen we terug, dat hoef je ook maar twee keer te doen en dan ligt je hele verhaal weer op zijn kont.
Ik weet niet precies hoe men dit gaat doen maar heb er wel het volgende idee over:
Het is heel lastig om skils vooraf vast te leggen omdat je niet weet welke skills je in de toekomst nodig gaat hebben. Ieder persoon heeft wellicht wel 10.000 skils die van pas kunnen komen, maar dat ga je niet even in een keuze lijstje vast kunnen leggen.
Zo heb ik EHBO kennis, kennis van verbindingen en werk ik in de verzekeringen. Dat zou ik aan kunnen vinken. Maar als ze dan iemand zoeken die een motorboot kan besturen of kleine kinderen kan verzorgen komen ze niet bij mij uit.
We hebben het hier over een systeem wat moet gaan werken bij grote rampen etc. Het is dan handig om een lijst te hebben met mensen die bereidwillig zijn. Die kun je dan in een massa bericht aangeven dat er hulp gewenst is. Bij dat bericht geef je dan aan waar er behoefte aan is (afhankelijk van de nog werkende infrastuctuur kun je naar een website verwijzen).
Bijvoorbeeld er is een groot incident bij de voetbalwedstijd Nederland-Japan en we zijn dringend op zoek naar mensen die Japans spreken.