blauw/oranje licht

Auteur Topic: blauw/oranje licht  (gelezen 46970 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #140 Gepost op: 2 juni 2008, 17:13:37
Wel grappig overigens dat een enkele KHV blauw blauw had / heeft. In hoeverre dat legitiem was is nog maar de vraag.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #141 Gepost op: 2 juni 2008, 19:35:32
Het schijnt dat ze de kleur van de zwaailampen willen koppelen aan het motorvermogen van de auto.... ;D ;D :D
CN NRK


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #142 Gepost op: 3 juni 2008, 01:59:20
Het schijnt dat ze de kleur van de zwaailampen willen koppelen aan het motorvermogen van de auto.... ;D ;D :D

Ben ik ff blij dat wij 2 Landrover Discovery's hebben. Vermogen genoeg zou ik zeggen.

RR (Powerrrrrrrrr . . . . . . . .)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #143 Gepost op: 4 juni 2008, 12:00:54
Wel grappig overigens dat een enkele KHV blauw blauw had / heeft. In hoeverre dat legitiem was is nog maar de vraag.

Dat waren die ouwe unimogs, ze worden nu grotendeels vervangen door nieuwere met soft-top(met die oranje draailampjes erop). Inmiddels zijn er ook proeven gedaan met hard-tops(op een ginaf en unimog)


Joost


rescuebob

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • Reddingsbrigade
Reactie #144 Gepost op: 7 november 2008, 00:01:24
Veel auto's van de bond hebben ook blauw? Zullen daar geen afspraken over gemaakt zijn dan? Lijkt mij een beetje vergaard als een officiéle bond redned dat dan zomaar zou toestaan? ::)
If the standard isn’t practical, the practical becomes the standard (Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan)


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #145 Gepost op: 7 november 2008, 10:55:27
Veel auto's van de bond hebben ook blauw? Zullen daar geen afspraken over gemaakt zijn dan? Lijkt mij een beetje vergaard als een officiéle bond redned dat dan zomaar zou toestaan? ::)




Snap niet geheel wat je hiermee bedoelt???????


rescuebob

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • Reddingsbrigade
Reactie #146 Gepost op: 7 november 2008, 16:27:46
Snap niet geheel wat je hiermee bedoelt???????

Nou niet zo moeilijk, ik vind het een beetje vreemd dat de bond illegale blauwe lichten op hun auto's zet.

Verder ben ik zelf van mening dat reddingsbrigade ze juist wel hoort te voeren. Reddingsbrigades Nederland beschikt over een rampeneenheid. Mocht er iets mis zijn (grootschalig incident) vind ik dat zij ook voorrangs rechten horen te hebben. Op het water heeft het inderdaad niet veel meerwaarde bij daglicht.


If the standard isn’t practical, the practical becomes the standard (Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #147 Gepost op: 7 november 2008, 17:13:48
Nou niet zo moeilijk, ik vind het een beetje vreemd dat de bond illegale blauwe lichten op hun auto's zet.

Verder ben ik zelf van mening dat reddingsbrigade ze juist wel hoort te voeren. Reddingsbrigades Nederland beschikt over een rampeneenheid. Mocht er iets mis zijn (grootschalig incident) vind ik dat zij ook voorrangs rechten horen te hebben. Op het water heeft het inderdaad niet veel meerwaarde bij daglicht.



Van nieuwe leden verwachten we dat ze zich eerst eens in de topics verdiepen, desnoods met behulp van de zoek, functie. Ga aub eens wat discussies over het voeren van blauwe zwaailichten hier op het forum in zijn geheel lezen ipv aan het eind van de discussie een ongenuanceerde stelling te droppen...


rescuebob

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 9
  • Reddingsbrigade
Reactie #148 Gepost op: 7 november 2008, 17:31:35
Van nieuwe leden verwachten we dat ze zich eerst eens in de topics verdiepen, desnoods met behulp van de zoek, functie. Ga aub eens wat discussies over het voeren van blauwe zwaailichten hier op het forum in zijn geheel lezen ipv aan het eind van de discussie een ongenuanceerde stelling te droppen...
'

Excuses, dacht dat forum hiervoor bedoeld was. Was bij mij niet helemaal duidelijk dat forum gesloten was. :|
If the standard isn’t practical, the practical becomes the standard (Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #149 Gepost op: 7 november 2008, 17:37:43
'

Excuses, dacht dat forum hiervoor bedoeld was. Was bij mij niet helemaal duidelijk dat forum gesloten was. :|

Het is niet gesloten maar er is al zoveel over gediscuseerd dat deze bijdrage van jou geen enkele meerwaarde heeft voor de discussie. Als je punten hebt die in de discussie nog niet genoeg uit gediscusseerd zijn of als je nieuwe discussie punten hebt kan je die hier altijd naar voren brengen.