Wat moet ik doen als een hulpverleningsvoertuig blauwe zwaailichten en sirene gebruikt?

Auteur Topic: Wat moet ik doen als een hulpverleningsvoertuig blauwe zwaailichten en sirene gebruikt?  (gelezen 72731 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Onderborden hoeven niet expliciet beschreven te zijn om rechtsgeldig te zijn.. Ze moeten duidelijk zijn en dan mag er al heel veel.. en kan er ook gewoon op gehandhaafd worden.

Nu zijn de 'fantasieborden' (uitsluitend vrouwen, ed) moeilijk te handhaven omdat dit bord bijv slecht gedefinieerd is danwel strijdig met andere wetgeving, maar er is heel veel wel mogelijk..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


sylvester1986

  • Gast
De Volvo bestuurder snapt het even niet meer.
https://www.youtube.com/watch?v=iHPidzDpOH4
mees janssen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Of de politiewagen zat er dicht achter toen de Volvo stopte. Ik zie redelijke ruimte om de Volvo voorbij te rijden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Citaat van: zijlvaart67 link=msg=1154677 date=1366976924
Onderborden hoeven niet expliciet beschreven te zijn om rechtsgeldig te zijn.. Ze moeten duidelijk zijn en dan mag er al heel veel.. en kan er ook gewoon op gehandhaafd worden.

Nu zijn de 'fantasieborden' (uitsluitend vrouwen, ed) moeilijk te handhaven omdat dit bord bijv slecht gedefinieerd is danwel strijdig met andere wetgeving, maar er is heel veel wel mogelijk..

Je kunt natuurlijk al snel schrijven voor de feitcode (weet ik even niet uit m'n hoofd) ''anders dan de aangewezen categorie voertuigen''. Ook bruikbaar voor de oplaadpunten electrische voertuigen.
De verbodsborden (rode rand, wit midden) met daarop een camper, tentje of caravan zijn ook niet handhaafbaar. Dat is (eigenlijk) een direct verwijzing naar de APV, een verbod tot slapen op of aan de openbare weg, geen geslotenverklaring voor campers, caravans en tentjes....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Citaat van: Sylvester link=msg=1201321 date=1379104506
De Volvo bestuurder snapt het even niet meer.
http://www.youtube.com/watch?v=iHPidzDpOH4
mees janssen

Het kan natuurlijk ook een buitenlandse bestuurder zijn (in een huurauto?) die gewent is te moeten stoppen als er een sirene achter je klinkt.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Inderdaad Koekerdt, heb ik ook al een aantal keer meegemaakt.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Ja anders is men bang om een bon te krijgen voor "failure to yield"...  8)




Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
toch niet heel slecht van de automobilist verzonnen denk ik.
hij is meer op het middenstuk van de rotonde gaan staan waardoor de brandweer om hem heen kon en op de rijbaan voor hem uit ging rijden, ipv erachter te moeten blijven ivm de verhoogde rijbaanscheiding.
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
De regel op een rotonde is toch; blijf op de rotonde rijden totdat het hulpvoertuig van de rotonde af is, vervolg dan jouw richting ?