Opzettelijke aanvaringen door Spaanse Marine met Rhibs bij Greenpeace

Auteur Topic: Opzettelijke aanvaringen door Spaanse Marine met Rhibs bij Greenpeace  (gelezen 11664 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Doruz

• Senior gebruiker
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Opzettelijke aanvaringen door Spaanse Marine met Rhibs bij Greenpeace:

http://visserijnieuws.punt.nl/content/2014/11/Harde-aanvaring-Greenpeace-en-Spaanse-marine-video

:o

tymohuizinga

• lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #1 Gepost op: 18 november 2014, 14:00:39
woow danmm
 :o :o :o :o

Danny V

• Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 18 november 2014, 14:35:23
Ongelofelijk! Hoop dat ze de schipper voor krijgsraad slepen...

Markvniel

• Schipper bij de Vlaardingse ReddingsBrigade en Waterscouting groep de Geuzen.
  • Forum gebruiker
  • Reddingsbrigade, EHBO-er, BHV-er met AED
    • Vlaardingse Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 18 november 2014, 14:43:29
Onverantwoord, poging tot doodslag? Zijn we iets andere manieren om tegen Greenpeace op te treden!
Waarneer de nood het hoogst is, zal je net zien dat het wc papier op is!

Doruz

• Senior gebruiker
  • De beste stuurlui staan aan wal.
Reactie #4 Gepost op: 18 november 2014, 16:08:06
Vergeleken met de Fransen valt dit nog mee voor Greenpeace  e050

http://www.eenvandaag.nl/binnenland/29587/aanslag_rainbow_warrior_20_jaar_geleden

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #5 Gepost op: 18 november 2014, 16:51:02
Wat is het probleem?
Er wordt opgetreden tegen een groep mensen die zelf de regels doelbewust overtreden, maar omdat ze van Greenpeace zijn mag dat ....?

Citaat van: Danny V link=msg=1308988 date=1416317723
Ongelofelijk! Hoop dat ze de schipper voor krijgsraad slepen...
Volgens de Spaanse Media ( Neefje woont er ) is Greenpeace uitdrukkelijk gewaarschuwd dat dit zou kunnen gebeuren wanneer men te dichtbij zou komen.

Citaat van: Markvniel link=msg=1308991 date=1416318209
Onverantwoord, poging tot doodslag?
Bijkomend gevaar kan het hooguit zijn, er is gewaarschuwd meermaals.

Citaat van: Markvniel link=msg=1308991 date=1416318209
Zijn we iets andere manieren om tegen Greenpeace op te treden!
Ja, hier in Nederland pakken we ze op en krijgen ze een taakstraf en de volgende dag doen ze vrolijk weer waar ze voor veroordeeld zijn.
Greenpeace is 1 van de weinige organisatie's van uit welke naam men mag/kan de wet overtreden zonder dat de organisatie verboden wordt.

Ik keur geweld niet goed, maar ik keur ook af wat Greenpeace hier doet. Als je een probleem hebt met die boringen dan vecht je dat uit voor een rechter en dan probeer je niet een ander mans spullen te saboteren of op houden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

guest11765

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 18 november 2014, 16:55:45
Ik praat niet goed wat hier gebeurd!!

Maar als dit bij somalische piraten gebeurd maken we er een film van, en als zo'n bloedzuigende organisatie als green pruts internationale verdragen overtreed dan is het wel goed?

Natuurlijk ben ik voor dat die gasten van green pruts op een andere manier geboeid afgevoerd zouden worden (en daarbij mag de marine van mij echt wel eens de gummie knuppel gebruiken), maar we zien hier alleen maar de propoganda van green peace. Wie weet hoeveel waarschuwingen ze al gehad hebben van de marine.
En als je 1x bijna overvaren bent door een rip, dan maak je jezelf toch uit de voeten?

Nou zie je is het verschil waarom mensen in spanje wel luisteren en mensen in dit land niet. Hier mag alles, zelfs daarna de wet dienaars aanklagen. Daar kan je het in het slechtste geval met je leven bekopen.

Dit is niet de manier om te protesteren. Wie bereiken ze hier nou mee? Ze brengen alleen zichzelf en andere in gevaar.

Vider

• NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 18 november 2014, 17:20:00
Hoewel ik het niet altijd eens ben met de manier van demonstreren van Greenpeace, hebben ze hier wel een punt.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit optreden van de Spaanse Marine toegestaan is, ook al heeft Greenpeace geen toestemming gehad. Er is in mijn ogen sprake van gebruik van onnodig geweld.
Willens en wetens een boot klem varen en vervolgens met een andere boot vol eroverheen gaan, is gewoon not done.

Greenpeace hebben duidelijk aangegeven dat ze een vreedzaam protest houden.

Ben benieuwd of het internationale zeerecht (hoop dat ik het goed zeg) hier iets over zegt.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw

DaMook

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #8 Gepost op: 18 november 2014, 20:08:28
Citaat van: Vider link=msg=1309045 date=1416327600
Hoewel ik het niet altijd eens ben met de manier van demonstreren van Greenpeace, hebben ze hier wel een punt.

Ik kan mij niet voorstellen dat dit optreden van de Spaanse Marine toegestaan is, ook al heeft Greenpeace geen toestemming gehad. Er is in mijn ogen sprake van gebruik van onnodig geweld.
Willens en wetens een boot klem varen en vervolgens met een andere boot vol eroverheen gaan, is gewoon not done.

Greenpeace hebben duidelijk aangegeven dat ze een vreedzaam protest houden.

Ben benieuwd of het internationale zeerecht (hoop dat ik het goed zeg) hier iets over zegt.

Heeft het internationale zeerecht of wat dan ook er wel iets mee te maken ? Het is in spaanse terretoriale wateren lijkt me..

Ze moeten heel dat greenpeace eens opdoeken. Sommige dingen die ze nastreven vind ik zeker wel goed hoor, maar de manier waarop ze dat doen staat me totaal niet aan. Aggressief en andere hun wil op dringen.
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)

9910001

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 18 november 2014, 20:16:31
Ik kan me betere en veiliger methoden verzinnen om demostranten aan te pakken op het water, dit lijkt me voor de marine niet de veiligste methode ( schade aan je boot of personeel). Iets met traangas of waterkanonnen lijkt me voor de marine een betere oplossing.

9910001
9910001