Heb nog wat inzetfoto's Kijfhoek, 10-04-2009. Was aan't biken, en fietste zo de casus binnen. Iemand interesse?
Betrof oefening, auto te water, 1 voertuig brandend aan de wal, 1 fietser bij betrokken, 1 voertuig te water.
Ja dit betrof op het straatje Kijfhoek, tegenover het emplacement/rangeerterrein.
Ik ben wel benieuwd naar jouw foto's, in iedergeval liep ik er ook rond. Vanaf welke kant kwam jij trouwens aangefietst?! Want er stonden op alle toegangswegen hekken met 'verkeer gestremd'.
Lees zo links en rechts wat in de plaatselijke huis-aan huis blaadjes;
Zwijndrecht heeft het grootste rangeer-terrein van Europa. Van kleding tot chemische rommel, alles wordt via deze route gedistribueerd. Verscheept, vrachtwagens, noem het maar op. Zwijndrecht staat op de kaart. Dit is al jaren zo. En nu ineens;
De gehele omgeving moet wijken. Discotheken moeten verplaatst worden, bedrijven moeten uitwijken, noem het maar op. Is dit realistisch, of is dit ''paniekvoetbal"?
Want, al jaren zijn ''wij'' het grootste rangeerterrein'' van Europa. Nooit was er een probleem, echter, nu zijn opeens alle veiligheidsmaatregelen uit de kast getrokken.
Zijn ''we'' nu ineens wakker? Of spelen er andere belangen?
Edit;
Alle soorten chemicaliën schijnen doorgang te vinden, over Zwijndrecht..
Ik denk inderdaad dat dit te maken heeft met het verscherpen van de veiligheidsmaatregelen. Men heeft niet voor niets 14 miljoen euro gekregen om de spoorzone te verbeteren qua veiligheid.