ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding

Auteur Topic: ProRail Incidentenregie / Ongevallenbestrijding  (gelezen 284821 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #220 Gepost op: 21 december 2013, 15:08:41
Citaat van: I1985 link=msg=1125181 date=1359931789
Weet iemand ook hoe het met de aanbesteding van nieuwe HV voertuigen verloopt? Heb een tijd terug de bekendmaking en eisenpakket doorgelezen. Maar kom er niks meer over tegen.

Volgens deze pagina is de aanbesteding in juni 2013 stopgezet...
https://www.tenderguide.nl/aanbesteding/40161-landelijk-aanschaf-nieuw-wagenpark-ongevallenbestrijding

Ik heb geen nieuwe aanbesteding kunnen vinden.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

PdeGier

• Systems Engineer ProRail. Hulpverlener Nederlandse Rode Kruis district Stichts Weidegebied
  • Forum gebruiker
Reactie #221 Gepost op: 1 maart 2014, 19:31:18
ProRail ongevallenbestrijding heeft inmiddels een keuze gemaakt.
Voor elke regio wordt een kleine vrachtwagen besteld met materialen voor de meest voorkomende klussen zoals zelfdodingen en gestrande treinen. Het materieel voor het hersporen worden een aantal haakarmbakken aangeschaft met een chassis voor het transport. Deze eenheden komen zeer waarschijnlijk in Utrecht en Rotterdam te staan.
Onlangs zijn er ook drie nieuwe dienstwagens in dienst gekomen, bestemd voor de teamleiders.  Deze dienstwagens zijn van het type Volkswagen Golf. Inmiddels wordt er ook nagedacht over de vervanging van de Caddy’s die aan het einde van de lease periode komen.
Er komt een extra uitruklocatie op de Maasvlakte en bij Schiphol.

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #222 Gepost op: 1 maart 2014, 20:06:54
Okay, dus de kleine vrachtwagen met laadklep met de al reeds bestelde containers van Ziegler ?
En de haakarmchassis worden van het type ?? en over welk aantallen praten we dan ??

Ik hoor graag en tot zover al bedankt voor deze waardevolle info.

Delta 00

PdeGier

• Systems Engineer ProRail. Hulpverlener Nederlandse Rode Kruis district Stichts Weidegebied
  • Forum gebruiker
Reactie #223 Gepost op: 16 maart 2014, 15:46:52
Inmiddels weet ik er gekozen is voor een VOLVO chassis. De wagens worden uitgerust met een 2 weg systeem zodat ze ook over het spoor kunnen rijden. Momenteel zouden de voertuigen in Maastricht staan. Ik vermoed bij Hilton.

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #224 Gepost op: 16 maart 2014, 16:14:12
Ik begreep dat er ook een soort van busjes komen buiten de Volvo's, is dat correct ?

Delta00

PdeGier

• Forum gebruiker
Reactie #225 Gepost op: 16 maart 2014, 18:37:06
Ik weet niet of busjes komen. Wat ik begrepen heb is dat het hersporingsmateriaal niet meer mee gaat naar een zelfdoding of een defecte trein. In Utrecht is al één vrachtwagen aangepast. Het idee zou zijn dat de materialen voor een gestrande trein inderdaad met een busje ter plaatse komen.

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #226 Gepost op: 16 maart 2014, 18:49:17
Dat laatste had ik ook zo begrepen. We gaan het meemaken komende maanden.
Wederom bedankt voor de info.

Delta00

rhn562

• vrijwilige Brandweerman en ploegleider ProRail ongevallenbestrijding Utrecht
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #227 Gepost op: 17 maart 2014, 08:50:39
Klopt opbouw word gedaan door Hilton

Delta00

• Forum gebruiker
Reactie #228 Gepost op: 17 maart 2014, 09:04:23
Dank U ! en de busjes door ??

Delta00

semafoonwinkel

• Forum gebruiker
  • www.SemafoonWinkel.nl