Hypotheek in gevaar bij illegaal vuurwerk: politie gaat hypotheekverstrekkers tippen

Auteur Topic: Hypotheek in gevaar bij illegaal vuurwerk: politie gaat hypotheekverstrekkers tippen  (gelezen 11273 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

xgnoom

• Forum gebruiker
Hypotheek in gevaar bij illegaal vuurwerk

De politie gaat banken en andere hypotheekverstrekkers tippen als er in een koophuis levensgevaarlijk illegaal vuurwerk wordt aangetroffen dat extreme schade aan het pand had kunnen aanrichten. Dat zegt Ad Nieuwdorp, vuurwerkdeskundige bij de Nationale Politie.

Volgens Nieuwdorp gaat de politie er dit jaar nog mee beginnen. Banken kunnen mensen die een hypotheek bij hen hebben afgesloten en in de fout gaan aanschrijven en het ultieme middel is de hypotheek terugtrekken, zegt Nieuwdorp.

"Iedere keer als we nu zo'n zaak tegenkomen gaan we behalve de strafrechtelijke aanpak ook de andere mogelijkheden bespreken. Is het te krankzinnig wat we aantreffen, dan geven we dat door aan de bank."

Ouders
Volgens Nieuwdorp wordt het illegale vuurwerk in Nederland steeds zwaarder en kan steeds extremere schade veroorzaken. Nieuwdorp spoort ouders daarom aan om kritisch rond te kijken in de slaapkamers van hun tiener- of jongvolwassen kinderen om te peilen of er geen illegaal vuurwerk ligt of wordt verborgen.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3802871/2014/12/03/Hypotheek-in-gevaar-bij-illegaal-vuurwerk.dhtml

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Geen hypotheek bij vondst illegaal vuurwerk
Mensen die illegaal vuurwerk opslaan in hun koophuis moeten er rekening mee houden dat zij hun hypotheek verliezen. De politie gaat bij vondst van het knalwerk contact opnemen met hypotheekverstrekkers.

sylvester1986

• Gast
Is dit haalbaar?
Mensen met een hypotheek worden zo dubbel gestraft lijkt mij.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Tja, die illegale rommel komt niet vanzelf in een woning terecht. Daar is men doelbewust mee bezig geweest. En ja daar zitten risico's aan vast. Niet alleen voor de mensen zelf, maar ook voor de directe buren. Het blijkt dat voorlichtingsfilmpjes, en zwaardere straffen niet helpen. Dan blijft er maar 1 ding over.. ::)

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Citaat van: Sylvester link=msg=1312547 date=1417820480
Is dit haalbaar?
Mensen met een hypotheek worden zo dubbel gestraft lijkt mij.

Ga er maar vanuit dat, als dit plan door gaat, er ook een seintje naar de woningbouw gaat als er vuurwerk gevonden wordt.

Dat is geen dubbel straffen. Dit gebeurd nu al bij bijvoorbeeld hennepteelt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

sylvester1986

• Gast
Ik vind het wel dubbel straffen, want buurman A met hypotheek kan zijn hypotheek kwijt raken en daardoor meer in de problemen komen dan buurman B die bijvoorbeeld zijn hypotheek wel heeft afgelost, terwijl het dezelfde feit is.
Laat ik wel voorop stellen dat ik geen voorstander ben van illegaal vuurwerk en de stalling daarvan in huis.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Sylvester link=msg=1312589 date=1417866525
Ik vind het wel dubbel straffen, want buurman A met hypotheek kan zijn hypotheek kwijt raken en daardoor meer in de problemen komen dan buurman B die bijvoorbeeld zijn hypotheek wel heeft afgelost, terwijl het dezelfde feit is.
Laat ik wel voorop stellen dat ik geen voorstander ben van illegaal vuurwerk en de stalling daarvan in huis.
Vindt je het normaal dan dat iemand een partij zwaar illegaal vuurwerk op zolder heeft liggen, en daarmee zichzelf en als het helemaal verkeerd gaat de buren ook in gevaar kan brengen?
Als je bang bent voor je hypotheek moet je je maar normaal gedragen. Blaas je je dak en de muren uit je woning door dat zelfde illegale vuurwerk heb je of geen hypotheek meer nodig of je bent pas heel erg veel geld kwijt vanwege alle schade die je mag gaan vergoeden. Zolang straffen en voorlichting niet werkt bij dat soort gasten kun ze niet zwaar genoeg aanpakken. Ze maken zich tenslotte nog steeds schuldig aan een misdrijf. ::)

sylvester1986

• Gast
Citaat van: Peter71 link=msg=1312590 date=1417866804
Vindt je het normaal dan dat iemand een partij zwaar illegaal vuurwerk op zolder heeft liggen, en daarmee zichzelf en als het helemaal verkeerd gaat de buren ook in gevaar kan brengen?
Nee, dit vind ik zeker niet normaal, maar hoe pak je een huiseigenaar aan die geen hypotheek meer heeft, maar wel illegaal vuurwerk thuis heeft?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Sylvester link=msg=1312621 date=1417886159
Nee, dit vind ik zeker niet normaal, maar hoe pak je een huiseigenaar aan die geen hypotheek meer heeft, maar wel illegaal vuurwerk thuis heeft?
Als iemand geen hypotheek meer heeft zal dit persoon van dusdanige leeftijd zijn dat die zich niet meer inlaat met dit soort praktijken. ::)

sylvester1986

• Gast
Citaat van: Peter71 link=msg=1312627 date=1417887557
Als iemand geen hypotheek meer heeft zal dit persoon van dusdanige leeftijd zijn dat die zich niet meer inlaat met dit soort praktijken. ::)
Daar zou ik niet vanuit gaan.