GRIP 2 (uitval gas) Pythagorasstraat e.o. wijk Anklaar - Apeldoorn 07-12-2014

Auteur Topic: GRIP 2 (uitval gas) Pythagorasstraat e.o. wijk Anklaar - Apeldoorn 07-12-2014  (gelezen 14865 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
VNOGregio @VNOGregio  ·  1 u 1 uur geleden
Sprenkelaar #Apeldoorn: waterprobleem uiterlijk 1600 uur verholpen. Onderzoek gasprobleem nog volop gaande, zeker enkele dagen nog geen gas.

VNOGregio @VNOGregio  ·  1 u 1 uur geleden
Sprenkelaar #Apeldoorn: elektrische kachels ALLEEN rechtstreeks op wandcontact aansluiten, NIET via stekkerdoos ivm overbelasting

VNOGregio @VNOGregio  ·  59 min. 59 minuten geleden
Sprenkelaar #Apeldoorn: ook GEEN ovens gebruiken als kachel. Ook geen campinggassetjes of terrasverwarmers in huis ivm koolmonoxide


pascal

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 371
19:24:46  07-12-14   melding       PRIO 1 INMELDEN: : OBERONSTRAAT : 25 7323EC APELDOORN 067732
urgentie   H    Spoed
regio06     NOG    Oost-Nederland (Noord- en Oost-Gelderland)
0804403   Bevelvoerders Beroepsgroep Apeldoorn-Hoofdpost
0804405   Lichtkrant Kazerne Apeldoorn-Hoofdpost
0804406   Beroepsgroep Apeldoorn-Hoofdpost
0804430   Monitorcode Apeldoorn-Hoofdpost
0806240   Monitorcode Brandweer Noord en Oost Gelderland
0806710   Tankautospuit-06-7732 Apeldoorn-Hoofdpost

PRIO 2 : OBERONSTRAAT : 25 7323EC APELDOORN 067591 (OVDB ALARM)
urgentie         M    Gepaste Spoed
regio       06    NOG    Oost-Nederland (Noord- en Oost-Gelderland)
eenheden       0805810   Piket Officier van Dienst Apeldoorn
            0806240   Monitorcode Brandweer Noord en Oost Gelderland

Dit adres zit ongeveer tussen het adres in van de gas/waterstoring en de woningbrand vanmiddag.


DoubleB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Hieruit maak ik op dat het nog wel even gaat duren. Een lekker vooruitzicht in deze periode van het jaar.

300 huishoudens in de kou, gasstoring gaat nog dagen duren [VIDEO]
Gepubliceerd: 7 dec 2014 18:26 Laatste update:  7 dec 2014 18:27 Nieuws
APELDOORN - Ongeveer 300 huishoudens in Apeldoorn zitten waarschijnlijk nog enkele dagen zonder gas. Dat meldt de Veiligheidsregio Noord-Oost Gelderland.

http://apeldoorn.nieuws.nl/nieuws/20141207/300-huishoudens-in-de-kou-gasstoring-gaat-nog-dagen-duren-VIDEO


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Citaat
deStentor_Apeldoorn (@ds_Apeldoorn)

07-12-14 19:17
“@biking4jonathan: Rode Kruis komt hulpgoederen senioren verzorgingshuis brengen! pic.twitter.com/P4YsgaDVLV
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: DoubleB link=msg=1312942 date=1417980646
Hieruit maak ik op dat het nog wel even gaat duren. Een lekker vooruitzicht in deze periode van het jaar.

In mei duurde het ruim anderhalve week voordat iedereen weer gas had. Als dat nu ook zo lang duurt lopen mensen wel tegen serieuze problemen aan tijdens deze koude dagen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


DoubleB

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1312946 date=1417982241
In mei duurde het ruim anderhalve week voordat iedereen weer gas had. Als dat nu ook zo lang duurt lopen mensen wel tegen serieuze problemen aan tijdens deze koude dagen.

Dat is precies waar ik op doelde.


patrickaap

  • Persfotograaf en redacteur bij GelreNieuws
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 428
    • Patrick Apenhorst Fotografie
APELDOORN - De gasstoring in de Apeldoornse wijk Anklaar is groter dan gedacht. Niet 300, maar rond de 545 huishoudens en bedrijven zijn getroffen. Volgens netbeheerder Liander gaat het 3-5 werkdagen duren voor iedereen weer is aangesloten.

Lees de rest via de volgende link:
http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2077040/gasstoring-apeldoorn-545-aansluitingen-35-dagen-zonder-gas.htm#.VITFmzGG9t4
Persfotograaf en webredacteur van onder andere de website http://www.gelrenieuws.nl/. Check ook mijn eigen website: https://apenhorst-fotografie.nl/


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Gasstoring in Anklaar

Zondagochtend 7 december zijn een water- en een gasleiding gesprongen in de Anklaar. De waterleiding is inmiddels hersteld, maar een groot aantal huishoudens zit zonder gas.
Wat is er aan de hand?

Zondagochtend 7 december zijn een water- en een gasleiding gesprongen in de buurt de Anklaar. De waterleiding is inmiddels hersteld. Door de breuk in de gasleiding zit een groot aantal huishoudens in de buurt de Anklaar zonder gas.
Hoe lang duurt het?

Netbeheerder Liander werkt met man en macht om de gastoevoer te herstellen. Het is nog niet bekend wanneer de leiding hersteld is. Dit kan mogelijk enkele dagen duren. De laatste informatie vindt u op de website van Liander.
Waarom vragen de werkzaamheden zo veel tijd?

Door de breuk in zowel de waterleiding als de gasleiding is er water en zand in de gashoofdleiding gekomen. Het water en zand zijn in de leidingen breed verspreid over de wijk. Voordat Liander de gastoevoer kan herstellen moeten alle gasleidingen worden schoongemaakt. Het schoonmaken van de leidingen kost veel tijd. Het moet zorgvuldig gebeuren om te voorkomen dat het in uw huisaansluiting komt.
Hoe wordt mijn woning weer van gas voorzien?

Zodra uw woning aangesloten kan worden, komt een monteur van Liander daarvoor bij u langs. De monteur controleert en ontlucht uw gasleidingen. Daarna controleert hij alle gasapparatuur op mogelijke storingen. Tot slot zet de monteur van Liander de gashoofdkraan weer open en kunt u weer gebruik maken van uw gasvoorziening. Uit veiligheidsoverwegingen mag u dit niet zelf doen. Laat de gashoofdkraan dus altijd dicht. De monteur van Liander zet de kraan voor u open.
Wat moet ik tot die tijd doen?

Sluit uw hoofdkraan af en zet gastoestellen (gasfornuis en cv) uit. Medewerkers van Liander gaan door de wijk om te controleren of dit is gebeurd. U helpt Liander enorm als u door middel van een briefje op uw voordeur laat weten dat uw gashoofdkraan gesloten is.
Is Liander al de woningen in gegaan?

Liander heeft nog geen woningen betreden.
Ontvang ik bericht als het gas weer is aangesloten?

U ontvangt van Liander een brief als de gastoevoer is hersteld. Houd tot die tijd uw gaskraan afgesloten.
Kan ik zelf de gaskraan weer opendraaien?

U ontvangt van Liander een brief als de gastoevoer is hersteld. Houd tot die tijd uw gaskraan afgesloten. Als de storing is verholpen komt een medewerker van Liander bij u langs. Hij controleert uw gasleiding en zet de hoofdkraan weer open. Uit veiligheidsoverwegingen mag u dat zelf niet doen.
Bent u niet thuis dan ontvangt u van Liander een brief met verdere instructies.
Moet ik thuis blijven?

Als uw gaskraan en apparatuur uitgeschakeld zijn, hoeft u niet thuis te blijven. Wel heeft Liander toegang tot uw woning nodig om de gastoevoer te herstellen. Bent u langere tijd van huis, spreek dan iets af met uw buren. Hang een briefje op de deur dat de hoofdkraan en gastoestellen uit zijn, en laat uw buren weten hoe Liander u telefonisch kan bereiken.
Ik heb geen gas om mee te koken

Helaas kunt u tijdelijk niet koken op het gasfornuis. Dit is erg vervelend. Misschien heeft u of één van uw familieleden of vrienden een elektrische bak/kookplaat die u kunt gebruiken.
Maak uw probleem bespreekbaar met uw vrienden, kennissen en familie en bekijk samen of u mogelijk daar mag mee-eten.

Gebruik in uw woning geen alternatieve gasbronnen voor buiten, zoals campinggas. Bij gebruik hiervan in huis zijn er ernstige risico’s. Er kan koolmonoxide vrijkomen.
Kan ik ergens douchen?

Bewoners van de wijk kunnen gratis douchen in zwembad De Sprenkelaar. Meldt u bij de receptie van het zwembad. Het zwembad is maandag geopend van 07.00 tot 15.30 uur en van 19.00 tot 22.00 uur.
Wordt mijn schade vergoed?

Liander biedt particulieren een tegemoetkoming van de kosten. Deze regeling staat op de website van Liander: www.liander.nl/compensatievergoeding.
Liander geeft aan dat bewoners voor de eerste 8 uur van de storing een bedrag ontvangen van € 35. Voor ieder tijdvak van 4 uur daarna ontvangt u van Liander een bedrag van € 20. Deze vergoeding wordt door Liander automatisch aan u overgemaakt. U hoeft hiervoor niets te doen. U ontvangt de vergoeding binnen zes weken.
Heeft Liander uw bankrekeningnummer niet, dan nemen ze contact met u op.
Waar krijg ik meer informatie?

    Kijk voor de laatste informatie over de planning op de website van Liander.
    U kunt ook gratis bellen met 0800-9009.
    Of kijk op twitter @lianderNL.
    Of bezoek het informatiecentrum van Liander aan de Sluisoordlaan/Pythagorasstraat tegenover het winkelcentrum De Anklaar. Het informatiecentrum is zondagavond 7 december geopend tot 22.30 uur. Maandag 8 december vanaf 9.00 uur.



RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Rode Kruis @RodeKruis
We hebben net ruim 400 dekens geleverd aan een wijk- en zorgcentrum in #Apeldoorn, uit voorzorg voor gedupeerden door gas storing. #kou
6:56pm · 7 Dec 2014

Gemeente Apeldoorn @gem_apeldoorn
Contact met bewoners, kachels en dekens zijn geregeld. Dank voor de hulp, hopelijk een goede nachtrust. Wordt morgen vervolgd. #gasstoring
10:06pm · 7 Dec 2014