Is dat zo..? Jij bent verpleegkundige i.o. en je hebt nog iets met HBO verpleegkunde. Lijkt mij genoeg om de pijnprikkel zelf neurologisch te kunnen onderbouwen. Dus ga je gang.
Goed, ik ga mijn best doen.
Een pijnprikkel gebruikt men om het bewustzijnsniveau te meten. Dit kan door middel van de AVPU-schaal of door het afnemen van een EMV-score (Glasgow Coma Scale). Bij het afnemen van een EMV-score gebruikt men de pijnprikkel als maat bij het openen van de ogen (AVPU) en bij de motorische respons. Een gestoorde functie van het bewustzijn kan wijzen op hypoxie (van de hersenen), verwonding van het centraal zenuwstelsel, (overdosis) drugs of alcohol of verstoord metabolisme.
Op- en/of aanmerkingen? Aanvullingen?
Maar dat was niet mijn punt, ik bedoelde dat het 'trucje met de pen op het nagelbed' eenvoudiger aan te leren is dan een pijnprikkel via de monnikskapspier. Interpretatie daargelaten. En vroeg ik om uitleg waarom ik het mis heb, een bewering van één zin die niet verder komt dan "je hebt het mis" leert niemand wat van. Ik ben benieuwd naar de achterliggende reden zodat ik, en anderen, daarvan kunnen leren.