GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer Grote brand (loods Jachthaven het Steel) Voorstad Sint Jacob - Roermond 16-12-2014  (gelezen 99518 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Volgens mij waren die er niet. Zelfs geen verlichting in de loods, wel buitenkant super bouwlampen (gaven echt veel licht in de zeer slecht verlichte straat. Er hing aan de buitenkant wel een brandblusser mja....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Eerste melding was geen automatisch brandalarm oid, dus ik ga er vanuit dat daar geen brandmelders hebben gehangen met verbinding naar een centrale. Het zijn vrij oude gebouwen. Als het goed is heb ik nog ergens foto's van die loodsen in het archief zitten, maar dan moet ik echt eens flink gaan zoeken.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Ik zal thuis ook eens kijken voor archiefbeelden van de loodsen. Ik heb ook foto's gepost van de brand. Daarop zie je ook hoe snel het is gegaan. (pagina 3 of 4 uit mijn hoofd, kan even niet kijken, ben op mijn telefoon)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Ultra

  • Journalist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 103
Screenshot van Streetview:


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1315673 date=1419009364
Ik zal thuis ook eens kijken voor archiefbeelden van de loodsen. Ik heb ook foto's gepost van de brand. Daarop zie je ook hoe snel het is gegaan. (pagina 3 of 4 uit mijn hoofd, kan even niet kijken, ben op mijn telefoon)

Deze post bedoelde ik:

Citaat van: Grumpy91 link=msg=1314857 date=1418771569
Foto's, gemaakt met mobiele telefoon, dus niet de allerbeste kwaliteit:
Ik heb er de tijd bij gezet, krijg je idee hoe hard het is gegaan


21:59:30


21:59:47


22:03:46


22:06:28


23:23:43


23:33:47

Op de laatste 2 foto's is men de boel aan het blussen, in de zin van zorgen dat het niet erger vlam vat. Men gaat het gecontroleerd laten uitbranden. Er is asbest vrijgekomen zowiezo. Je ziet in het begin hoe hard het is gegaan: op 1e foto alleen achterste loods in brand, op de 2e foto komen de vlammen al uit het dak van de voorste loods. Hierna is het heel vlug ten onder gegaan, inclusief alles.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Thor link=msg=1315665 date=1419007102
Hoe zit het met de alarmering (rookmelders/brandmelders) op diverse punten in de loodsen.
Waarom zouden er rookmelders in moeten zitten? Die hadden echt geen andere uitkomst geboden. En laten we wel wezen, alles wat er verbrand is kan vervangen worden. ::)


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Ik ben bezig 2 filmpjes te uploaden die gemaakt zijn van de brand.

En de site van de politie waar je je bestandje kan uploaden werkt niet.......
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1315726 date=1419026811
Ik ben bezig 2 filmpjes te uploaden die gemaakt zijn van de brand.

En de site van de politie waar je je bestandje kan uploaden werkt niet.......

Als je filmpjes wilt uploaden krijg je de foutmelding als je op controleren klikt. Foto's kan je wel uploaden.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Gemeente Roermond @roermondnieuws  ·   17 uur geleden
Het grootste deel van de binnenstad is inmiddels vrijgegeven. Kijk voor het laatste overzicht en meer informatie: http://www.roermond.nl/brand
Gemeente Roermond @roermondnieuws  ·   6 uur geleden
Roermond weer schoon, bereikbaar en gezellig!. http://bit.ly/1wN8g7Y  Live muziek, gratis parkeren en winkelen in kerstsfeer
Gemeente Roermond @roermondnieuws  ·   3 uur geleden
Bezoek schoon, bereikbaar en gezellig Roermond in kerstsfeer, met Late Night Shopping tot en met dinsdag 23 december! http://www.roermond.nl/?id=119340
Gemeente Roermond @roermondnieuws  ·   3 uur geleden
Het KCC van de gemeente #Roermond is vandaag bereikbaar tot 18:00 uur op (0475) 359999. Meer info vindt u ook op: http://www.roermond.nl/brandroermond
Gemeente Roermond @roermondnieuws  ·   1 uur geleden
1/2 De gehele binnenstad van #Roermond is vrijgegeven en de noodverordening is ingetrokken. #asbestramp
Gemeente Roermond @roermondnieuws  ·   1 uur geleden
Dat betekent dat het verharde, openbare gebied asbestvrij is gemaakt. Voorzichtigheid blijft geboden https://www.roermond.nl/brand
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Gemeente Roermond @roermondnieuws  ·   6 uur geleden
Roermond weer schoon, bereikbaar en gezellig!. http://bit.ly/1wN8g7Y  Live muziek, gratis parkeren en winkelen in kerstsfeer

Iemand die iets weet van asbest stelt zich daar natuurlijk grote vragen bij. Het lijkt mij onmogelijk om op zo een korte tijd alle vezels die zijn neergekomen op gebouwen en in straten volledig te verwijderen.