Landelijke uniformering voertuigen handhaving

Auteur Topic: Landelijke uniformering voertuigen handhaving  (gelezen 9842 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #10 Gepost op: 24 december 2014, 17:24:46
Citaat van: DD link=msg=1316859 date=1419429395
Het lijkt me beter om eerst een uniforme organisatie neer te zetten voordat je een eensluidende huisstijl invoert. Wat dachten jullie van de 'Gemeentepolitie', net als veel andere landen een politie met beperkte bevoegdheden, aangestuurd door de lokale overheid. Voor een duidelijk onderscheid met de 'Nationale Politie', zou ik deze 'Rijkspolitie' noemen, met alle actuele bevoegdheden.

En dan zitten we gewoon weer in de situatie van lang terug....
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #11 Gepost op: 25 december 2014, 00:08:49
Een woord: afschaffen. Handhaving is onnodig, geld verkwistend voor zowel de overheid als de burger. Dient geen enkele functie uitgezonderd de wannebee's op straat houden.

Als je zonodig een handhaver wilt zijn wees dan trots op je vak en ga niet lijken op dat verdomde mexicaanse leger dat de Nederlandse Politie is, maar doe daadwerkelijk iets voor deze maatschappij. Maar néé we spelen maar al te graag copy-cat.

Kansloos

(sorry als ik hiermee iemand kwets, het is niet persoonlijk bedoelt)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #12 Gepost op: 25 december 2014, 00:26:09
Klopt helemaal Moppersmurf. Ik ben het niet altijd met je eens maar hier zit toch wel een kern van waarheid in.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #13 Gepost op: 25 december 2014, 18:25:24
Citaat van: Oscar link=msg=1316846 date=1419427318
In Den Haag zijn er bijvoorbeeld nog een aantal onbeëdigde verkeersregelaars, die wel in een politiebusje rijden, compleet met striping en OGS.

Als wij het zelfde bedoelen dan zijn dat gecertificeerde verkeersregelaars via een soort van Melkertbaan zeg maar.
Ze zijn van het Haags Werkbedrijf (HWB) en liepen in 2012 en 2013 met een hesje wat niet eens de juiste verkeersregelaarskleding was maar ja de Politie Den Haag was van mening dat het wel mocht. Een aantal van die HWB'ers werkten ook voor een uitzendburo wat verkeersregelaars levert in de regio daar. Heb ze namelijk zelf toen ik daar coördinator was bij me gehad.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
Reactie #14 Gepost op: 26 december 2014, 00:04:55
Dit zijn inderdaad degenen die ik bedoel.
Gezien het antwoord van enrico 1972 zijn ze blijkbaar sinds 2014 niet meer in dienst.
Ik heb ze inderdaad al een tijdje niet meer gezien, maar ik loop ook niet al te vaak in de binnenstad van Den Haag.  ;)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #15 Gepost op: 26 december 2014, 02:17:12
Voorzover bij mij bekend zijn de verkeersregelaars nog steeds in dienst. Zij gebruiken inderdaad voertuigen van de politie en worden 'in geval van' opgeroepen door de GMK. Zij gebruiken géén optische en geluidssignalen tijdens het rijden, anders dan signalering ter attentie bij een afzetting e.d..

Tot 2014 liepen ze inderdaad in 'oude' kleding, maar in 2014 liepen ze gewoon in het (als enige) goedgekeurde uniform (met de driehoek etc).

Maarrrrr; het gaat hier over BOA's, en dat zijn deze heren en dames verkeersregelaars niet.


DD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 351
Reactie #16 Gepost op: 26 december 2014, 14:21:16
Citaat van: scorpio link=msg=1316863 date=1419429947
....en dan kunnen deze over een aantal jaren samengevoegd worden in zogenaamde "regiokorpsen", en dan een aantal jaren later tot een "Nationale Politie".....

En dan is de cirkel weer rond. Niet alle veranderingen zijn verbeteringen. De geschiedenis leert dat elke centralisatie uiteindelijk weer leidt tot decentralisatie, omdat grote organisaties moeilijk beheersbaar zijn en te ver staan van de menselijke maat. Ook binnen het bedrijfsleven heeft geen enkele fusie ooit geleid tot een grotere efficiëntie, maar wel tot extra managementlagen. Natuurlijk kun je schaalvoordelen bereiken door centrale inkoop, maar daarvoor hoef je de operationele aansturing niet te centraliseren.
(oud) politie- en militair brandweerofficier hoofdofficier bij land- en luchtmacht  instructeur rampenbestrijding


TS 7233

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
Reactie #17 Gepost op: 2 januari 2015, 23:12:26
Om toch nog maar even richting de voertuigen te gaan: nog een ontwerpje die is afgeleid van het nieuwe uniform, met de oranje striping er bij voor de veiligheid bij werken in het verkeer. Deze kunnen dan ook reflecterend aan worden gebracht (oranje aan de zeikanten, rood aan de achterkant (is nu nog oranje))




Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #18 Gepost op: 3 januari 2015, 00:18:47
Ik denk dat deze donkere kleuren het opvallendheid niet tegoed komt. Avond/nacht vallen ze denk ik behoorlijk door de donkere kleuren. Zou daarbij de tekst "HANDHAVING" op de motorkap ook wit maken en alle pijlen oranje houden en op de achterkant groter maken. Ik zou de geblokte band direct onder te tekst handhaving zetten en dus dat hele onderstuk groter voor de pijlen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel