Nou ik heb ook een goeie ervaring met een brandweerVROUW!!
Bij ons in het korps lopen er ook meerdere vrouwen in de repressie danwel over verschillende ploegen zoals dagdienst/vb/andere post maar met allen heb ik een keer samen mogen werken, en op alle kan ik zeggen dat ik er niks tegen had om naast ze te lopen hun doen hun taak net zo goed als een brandweerMAN.
Zij hebben immers ook de voledige opleiding doorstaan en weten ook wat ze te doen staat als het er op aankomt.
Wat ik wel jammer vind is dat tijdens mijn opleiding een vrouw was uit eemnes(wellicht dat peter het nog weet) die ook zeer goed in de opleiding was en waarover de instucteurs zeer tevreden waren (was mijn maatje tijdens de opleiding
) maar zij was nogal klein zoŽn 1,65 dat dus achteraf weer bezwaar was voor de keuring zij had een te klein lichaam en was niet fit genoeg (tijdens de medische keuring van de berekening van lengte/vet/conditie).
Zij zat onder een voldoende score en hoorde ik ook dat zij bijna iedere dag in de sportschool zat om toch de conditie omhoog te krijgen, maar dit mocht niet baten (hellaas).
Ik geloof ook dat veel korpsleden hier niet blij mee waren, ook de commandant heeft zijn best gedaan om haar toch te behouden, maar hellaas zelfs zijn praatjes konden niet verhelpen dat zij afgekeurd werd.
Wij (als ploeg in de opleiding en instructeurs) waren zeer ontdaan toen wij hoorde dat ze niet meer zou komen en er werd ook een lange tijd nagepraat zelfs weken later nog met de vraag van WAAROM?
Edit: Wij liepen als "koppel", het leuke daaraan was: Ik ben 1.96 lang en zij was 1,65 lang ha ha ha.
Dus ik voelde soms beter dingen op hogere hoogte en zij weer beter op lagere hoogte maar het teamwork was perfect dat zeiden zelfs de instructeurs
Maar vrouwen bij de brandweer: ik hou zeker mijn duim omhoog, hun hebben net zoveel recht als de mannen!!!