Wat voor Geluid is dit???

Auteur Topic: Wat voor Geluid is dit???  (gelezen 12866 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Melle

• Forum gebruiker
    • brandweer Amersfoort
Reactie #20 Gepost op: 29 juli 2005, 20:16:49
laten we nu maar gewoon wachten tot dat iemand het juiste andwoord heeft gevonden en niet meer gaan gokken wat het geluidje is!!! dus de centralisten kunnen daar waarschijnlijk wel achter komen (en mijn idee was ook al om dit geluids bestandje bij het politie gedeelte te zetten wie weet weten hun het antwoord)

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 29 juli 2005, 20:27:38
In dat geval maak ik een flauwe opmerking terug en is het 1-1.  ::) :P

Neehoor, want dit geluid is te horen op de RAC Kennemerland en niet het mooie Zaanstreek-Waterland.... ;)(jammer genoeg niet  :'( :'( >:()

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #22 Gepost op: 29 juli 2005, 21:31:07
Neehoor, want dit geluid is te horen op de RAC Kennemerland en niet het mooie Zaanstreek-Waterland....

De RAC? Ik dacht dat het de politie was. Zitten zij al samen, of zitten BRW en CPA nog steeds apart?

Groeten, Peter.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 29 juli 2005, 21:37:33
ik dacht dat de Politie BRWR en CPA in 1 zaten.....(Zijlweg 200 Haarlem) Maar weet het niet zeker meer.....

ze zitten iig wel in gescheiden ruimtes dan want je hoort eigenlijk nooit achtergrondgeluiden van andere discipline

Mario H.

• Forum gebruiker
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #24 Gepost op: 29 juli 2005, 22:07:46
laten we nu maar gewoon wachten tot dat iemand het juiste andwoord heeft gevonden en niet meer gaan gokken wat het geluidje is!!! dus de centralisten kunnen daar waarschijnlijk wel achter komen (en mijn idee was ook al om dit geluids bestandje bij het politie gedeelte te zetten wie weet weten hun het antwoord)
Het is geen gokken 100 % zeker het geluidje van de noodoproep C2000, jammer dat ik het orgineel niet kan uploaden...

Melle

• Forum gebruiker
    • brandweer Amersfoort
Reactie #25 Gepost op: 29 juli 2005, 22:12:31
Jouw regio gebruikt geen koppeling tussen analoog en C2000. Veel regio's doen dat dus wel. Dan kun je via analoog dus gewoon C2000-portofoons ontvangen en noodsignalen horen. Maar zoals al gezegd, het kan natuurlijk ook op de achtergrond geweest zijn bij een andere discipline.

Misschien was het een andere bedientafel? Een ander cluster? Alleen de gespreksgroepen die gekoppeld staan aan de groep waarop het noodsignaal werd ontvangen zullen vrij worden gemaakt voor dat noodsignaal. Niet de groepen die hier los van staan zoals andere clusters. Het kan dus best een andere bedientafel zijn geweest, met andere gespreksgroepen en een aparte centralist.

Bovendien schiet mij nu te binnen dat men in Zaanstreek-Waterland gescheiden meldkamers heeft. De politie zit in Zaandam, de brandweer in Purmerend en de CPA heeft geen eigen meldkamer, dat gaat via de CPA Amsterdam. Het enige gebiedje waar het qua meldkamers en regiogrenzen nog steeds rommelig is en naar het schijnt zal daar voorlopig ook geen verandering in komen...

Groeten, Peter.

peter heeft dus gelijk gehad complimenten en dank je wel mario voor de info eindelijk het antwoord

kantjeboord

• Forum gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 30 juli 2005, 00:06:02
ik dacht dat de Politie BRWR en CPA in 1 zaten.....(Zijlweg 200 Haarlem) Maar weet het niet zeker meer.....

ze zitten iig wel in gescheiden ruimtes dan want je hoort eigenlijk nooit achtergrondgeluiden van andere discipline

Nee hoor! Brandweer en CPA zitten samen op de zijlweg, in 1 ruimte. Politie zit nog apart.

en het geluid is volgens mij een noodoproep van de politie (C2000), die werken toch nog steeds analoog en digitaal naast elkaar? Daarbij heb je vaak meerdere centralisten op 1 meldkamer, dat is het volgens mij. je hoort de centralist ook even aarzelen bij het geluid.

Melle

• Forum gebruiker
    • brandweer Amersfoort
Reactie #27 Gepost op: 30 juli 2005, 00:10:52
idd hij kreeg de melding op het moment van het alarm even moeilijk uit zijn mond

IkWilbert

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 30 juli 2005, 19:09:16
Het is 100% het geluid van een noodoproep via c2000. Hier staat een flimpje:

http://www.brandweergemeentehellendoorn.nl/images/C2OOO%20ADSL.wmv

Ga naar 1:55 min. Daar hoor je het bewijs.

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 1 september 2005, 11:17:09
Staat dit filmpje nog ergens? Of heeft iemand hem toevallig op zijn PC?